Pagube de 14 milioane lei in urma accidentului feroviar de la Carpatcement

0
 
Pagubele produse in urma accidentului feroviar, de vineri (12 septembrie 2008) dimineata, de la societatea Carpatcement sunt estimate de reprezentantii companiei la 14 milioane de lei, a declarat purtatorul de cuvânt al societatii, Bogdan Arnautu. El a precizat ca au fost avariate 42 de vagoane, din care 30 de vagoane deraiate, si 50 de metri de linie de cale ferata. Cele doua trenuri naveta, unul incarcat cu calcar si altul gol, aflat in statia de descarcare s-au ciocnit pe linia ferata la statia CF uzinala Tasca.
 
Accidentul s-a produs in timpul unui transport de la cariera de calcar Bicaz Chei catre fabrica de ciment de la Tasca, in jurul orei 3,00. "Dupa incarcarea garniturii de vagoane cu calcar, in jurul orei 3,00, naveta care urma sa descarce calcarul la fabrica de ciment din Tasca a plecat din statia Bicaz-Chei catre statia CF Tasca. Personalul de locomotiva a constatat ca nu poate efectua frânarea separata a vagoanelor in statia Tasca din interiorul fabricii de ciment, unde pe sine era o naveta descarcata.
 
Atunci, mecanicul de locomotiva a hotarât sa opreasca convoiul de vagoane numai prin frânarea locomotivei, insa convoiul nu a reactionat la frâna si s-a izbit de naveta goala. Fiecare naveta avea in componenta sa 21 de vagoane", a explicat Bogdan Arnautu. În cabina locomotivei s-au aflat 4 persoane: un mecanic de locomotiva, un ajutor mecanic de locomotiva, acarul statiei Bicaz-Chei, toti trei angajati ai firmei UNICOM Tranzit SA Bucuresti, si un lacatus mecanic, angajat al Carpatcement. Lacatusul mecanic, incercând sa se salveze, a sarit din tren in timpul mersului, insa a murit in urma unor contuzii multiple.
 
Mecanicul de locomotiva, aflat la post, a murit in urma impactului. Ajutorul de mecanic de locomotiva si acarul statiei Bicaz-Chei s-au retras in sala masinii, fiind protejati de motoarele existente in acel spatiu. Cei doi sunt in afara oricarui pericol, nesuferind nici o leziune de pe urma accidentului. Atât calea ferata, cât si trenul sunt in proprietatea Carpatcement Holding. Activitatea de transport pe calea ferata uzinala a fost externalizata din anul 2003, prestatorul actual de servicii fiind UNICOM Tranzit Bucuresti, sustine Bogdan Arnautu.
 
În conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul are sarcina realizarii reviziilor si reparatiilor materialului rulant, precum si sarcina de a asigura circulatia trenurilor in conditii de totala siguranta, sustin reprezentantii Carpatcement România. Un procuror criminalist ancheteaza cazul, fiind ajutat de inspectorii ITM, dar si de o echipa de inspectori de la Autoritatea Feroviara Româna, sucursala Iasi.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.