Pagube în urma accidentului feroviar de la Carpatcement Neamţ

0
 
Pagubele produse în urma accidentului feroviar, de vineri (12 septembrie 2008) dimineaţă, de la societatea Carpatcement sunt cifrate, estimativ, de reprezentanţii companiei la 14 milioane de lei, a declarat purtătorul de cuvânt al societăţii, Bogdan Arnăutu. El a precizat că au fost avariate 42 de vagoane, din care 30 de vagoane deraiate, şi 50 de metri de linie de cale ferată.
 
Cele două trenuri navetă, unul încărcat cu calcar şi altul gol, aflat în staţia de descărcare s-au ciocnit pe linia ferată la staţia CF uzinală Taşca. Accidentul s-a produs în timpul unui transport de la cariera de calcar Bicaz Chei către fabrica de ciment de la Taşca, în jurul orei 3,00.
 
"După încărcarea garniturii de vagoane cu calcar, în jurul orei 3,00, naveta care urma să descarce calcarul la fabrica de ciment din Taşca a plecat din staţia Bicaz-Chei către staţia CF Taşca. Personalul de locomotivă a constatat că nu poate efectua frânarea separată a vagoanelor în staţia Taşca din interiorul fabricii de ciment, unde pe şine era o navetă descărcată. Atunci, mecanicul de locomotivă a hotărât să oprească convoiul de vagoane numai prin frânarea locomotivei, însă convoiul nu a reacţionat la frână şi s-a izbit de naveta goală. Fiecare navetă avea în componenţă sa 21 de vagoane", a explicat Bogdan Arnăutu.
 
În cabina locomotivei s-au aflat 4 persoane: un mecanic de locomotivă, un ajutor mecanic de locomotivă, acarul staţiei Bicaz-Chei, toţi trei angajaţi ai firmei UNICOM Tranzit SA Bucureşti, şi un lăcătuş mecanic, angajat al Carpatcement. Lăcătuşul mecanic, încercând să se salveze, a sărit din tren în timpul mersului, însă a murit în urma unor contuzii multiple. Mecanicul de locomotivă, aflat la post, a murit în urma impactului.
 
Ajutorul de mecanic de locomotivă şi acarul staţiei Bicaz-Chei s-au retras în sala maşinii, fiind protejaţi de motoarele existente în acel spaţiu. Cei doi sunt în afara oricărui pericol, nesuferind nici o leziune de pe urma accidentului.
Atât calea ferată, cât şi trenul sunt în proprietatea Carpatcement Holding. Activitatea de transport pe calea ferată uzinală a fost externalizată din anul 2003, prestatorul actual de servicii fiind UNICOM Tranzit Bucureşti, susţine Bogdan Arnăutu.
 
În conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul are sarcina realizării reviziilor şi reparaţiilor materialului rulant, precum şi sarcina de a asigura circulaţia trenurilor în condiţii de totală siguranţă, susţin reprezentanţii Carpatcement România.
Un procuror criminalist anchetează cazul, fiind ajutat de inspectorii ITM, dar şi de o echipă de inspectori de la Autoritatea Feroviară Română, sucursala Iaşi.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.