Aeroflot incearca sa isi refaca imaginea dupa recenta tragedie aviatica din Urali

0
 
Compania aeriana ruseasca de stat Aeroflot se gândeste la o campanie de recâstigare a increderii pasagerilor, dupa tragedia aviatica din Urali in care a fost implicat un Boeing 737-500 apartinând companiei, informeaza cotidianul rusesc de limba engleza The Moscow Times. Duminica, 14 septembrie, un avion Boeing al companiei Aeroflot Nord, o subsidiara a Aeroflot, s-a prabusit, aparent in urma unei probleme survenite la motor, in timp ce se apropia de aeroportul din Perm (Siberia). În accident si-au pierdut viata 88 de persoane.
 
„Vom depune toate eforturile pentru a diminua din pierderile inevitabile de imagine si vom incerca sa ne refacem reputatia”, a declarat luni, 15 septembrie, directorul adjunct al Aeroflot, Lev Kosliakov, precizând ca pasagerilor trebuie sa li se reaminteasca ca Aeroflot are una din cele mai tinere flote din Europa – niciunul din avioanele cu care zboara nu are mai mult de 5 ani – la care se adauga si un lung record de 14 ani si jumatate fara un accident major.
 
Un prim pas pentru recâstigarea increderii pasagerilor pare ca a fost facut chiar duminica, atunci când directorul companiei Valeri Okulov a anuntat ca subsidiarei Aeroflot Nord nu se i se va mai permite sa foloseasca denumirea de „Aeroflot”. The Moscow Times noteaza ca, desi flota Aeroflot de aproximativ 80 de avioane este tânara, nu acelasi lucru se poate spune si despre cele 40 de avioane ale Aeroflot Nord (achizitionate in procent de 51% de Aeroflot, in 2004), considerabil mai vechi. Spre exemplu, Boeingul 737-500 prabusit duminica era fabricat in 1992.
 
Potrivit bancii de investitii VTB, aflata in proprietatea statului, multi pasageri care calatoreau cu clasa business la Aeroflot vor abandona compania in favoarea altora. În momentul de fata, vânzarea locurilor la clasa business furnizeaza 20% din veniturile companiei aeriene, preturile acestor locuri fiind la fel cu cele oferite de companiile rivale occidentale. Aeroflot – poreclita „Aeroflop” pe timpul Uniunii Sovietice din cauza insotitorilor sai de zbor mohorâti – a investit zeci de milioane de dolari in ultimii 10 ani pentru a-si construi o imagine buna, cu ajutorul unor firme straine.
 
În ultimii ani, compania era cunoscuta pentru serviciile amabile si mâncarea gustoasa servita pe avion, in timp ce companiile rivale din strainatate reduceau costurile pentru a face fata preturilor mari la petrol. Ultimul accident major in care a fost implicat un avion al companiei a survenit in martie 1994, atunci când un Airbus cu destinatia Hong Kong s-a prabusit in Siberia dupa ce fiul adolescent al pilotului a inchis pilotul automat. Toti cei 70 de oameni aflati la bord au murit. Dupa accidentul de duminica, VTP estimeaza ca Aeroflot va avea nevoie de 5-7 ani pentru a recâstiga increderea pasagerilor.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.