„Carpatcement” îşi informează clienţii că sistează livrările prin… SMS!

0
Fabrica de la Bicaz a societăţii „Carpatcement” a sistat livrările de ciment la saci către firmele de construcţii contractante, măsura fiind adoptată imediat după anunţarea accidentului feroviar, produs în timpul unui transport de la cariera de calcar Bicaz Chei către fabrica de ciment de la Taşca. În urma impactului au murit doi oameni.
 
Curios este că faptul că echipa de management al crizei mobilizată în cadrul „Carpatcement” a considerat de bună-cuviinţă să-şi informeze partenerii de afaceri despre temporara oprire a livrărilor prin… SMS!!!
Astfel, în locul unei informări oficiale, unii directori ai firmelor de construcţii care au încheiate contracte pe termen lung cu „Carpatcement”-ul au primit un mesaj pe telefonul mobil în care se menţionează că datorită unor avarii, din data de 12 septembrie nu se vor mai face livrări, acestea urmând a fi reluate începând cu data de 29 septembrie.
 
Iniţial, purtătorul de cuvânt al societăţii, Bogdan Arnăutu, nu s-a arătat dispus să lămurească situaţia prezentă în fabrică în intervalul 12-29 septembrie, limitându-se la a preciza că „producţia de ciment nu a fost sistată”.
Ulterior, adevărul a ieşit la suprafaţă: „Într-adevăr, la Bicaz, au fost oprite livrările de ciment la saci”, a recunoscut acesta după ce redactorii revistei FINANCIARUL i-au semnalat ca informaţia se verifică în piaţă, prin „vocea” mai multor agenţi economici care au fost înştiinţaţi prin SMS (şi care, firesc, au dorit să-şi păstreze anonimatul).
Cât despre forma de comunicare aleasă, Bogdan Arnăutu, contactat telefonic,  a menţionat: „Mi-e greu să comentez aşa ceva!”.
 
După o oră şi jumătate, reprezentanţii „Carpatcement” au transmis redacţiei revistei FINANCIARUL o poziţie oficială, în care se arată că „dat fiind faptul că a fost vorba de o situaţie de urgenţă, clienţii au fost contactaţi telefonic sau personal de către reprezentanţii noştri regionali de vânzari”.
 
Cât despre motivele care au determinat oprirea livrărilor de ciment la saci, Bogdan Arnăutu a menţionat că „sunt de ordin tehnic şi se datorează atât accidentului din data de 12 septembrie, cât şi programului de investiţii pe care îl derulăm pentru dublarea capacităţilor de producţie. Prima etapă a acestui proiect de investiţii constă în pornirea şi modernizarea celei de a II-a linii de producţie de la fabrica din Taşca (aflată în consevare)”.
 
 
„Gaură” de 14 milioane lei    

 
Pagubele produse în urma accidentului feroviar au fost estimate de reprezentanţii companiei la 14 milioane de lei. Purtătorul de cuvânt al societăţii a precizat ca au fost avariate 42 de vagoane (din care 30 de vagoane deraiate) şi 50 de metri de linie de cale ferată.
 
Cele două trenuri-navetă, unul încărcat cu calcar şi altul gol, aflat în staţia de descărcare, s-au ciocnit pe linia ferată la staţia CF uzinală Taşca.
„După încărcarea garniturii de vagoane cu calcar, naveta care urma să descarce calcarul la fabrica de ciment din Taşca a plecat din staţia Bicaz-Chei către staţia CF Taşca. Personalul de locomotivă a constatat că nu poate efectua frânarea separată a vagoanelor în staţia Tasca din interiorul fabricii de ciment, unde pe şine era o navetă descărcată. Atunci, mecanicul de locomotivă a hotarât să oprească convoiul de vagoane numai prin frânarea locomotivei, însa convoiul nu a reacţionat la frână şi s-a izbit de naveta goală. Fiecare navetă avea în componenţa sa 21 de vagoane”, a explicat Bogdan Arnăutu.
 
Atât calea ferată, cât şi trenul sunt în proprietatea „Carpatcement Holding”. Activitatea de transport pe calea ferată uzinală a fost externalizată din anul 2003, prestatorul actual de servicii fiind „Unicom Tranzit” Bucureşti, susţine Bogdan Arnăutu. În conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul are sarcina realizării reviziilor şi reparaţiilor materialului rulant, precum şi sarcina de a asigura circulaţia trenurilor în condiţii de totală siguranţă, susţin reprezentanţii „Carpatcement România”. Un procuror criminalist anchetează cazul, fiind ajutat de inspectorii ITM, dar şi de o echipa de inspectori de la Autoritatea Feroviară Română, sucursala Iaşi.
 
 
 
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.