Centrul tehnic Renault de la Titu va testa jumatate din modelele noi lansate de grup

0
 
Centrul Tehnic al Grupului Renault de la Titu, a carui piatra de temelie a fost pusa joi (18 septembrie 2008) va testa aproape jumatate din modelele noi lansate de Grupul Renault, a declarat joi directorul general adjunct inginerie si calitate al Grupului, Jean Louis Ricaud.
 
"O data ce va fi in totalitate operational, la sfârsitul anului 2009, Centrul de la Titu va putea testa aproape jumatate din modelele noi lansate de Grup. Aici vor putea fi testate intre 3 si 5 modele noi tinând cont ca lansam anual circa 10 modele", a precizat Ricaud. Acesta a precizat ca Centrul Tehnic de la Titu este unic in cadrul Grupului Renault deoarece aici vor putea fi testate atât autovehicule finalizate cât si motoare.
 
"Renault are doua astfel de centre in Franta, insa unul este destinat testarii autovehiculelor finalizate iar celalalt componentelor. Centrul de la Titu va fi unic din acest punct de vedere pentru ca va permite o testare integrata a autovehiculelor Renault", a precizat Ricaud. Grupul Renault a investit 1,4 miliarde de euro in cei 10 ani de activitate pe piata auto din România iar investitiile vor continua si in perioada urmatoare in centrele de productie si testare si in pregatirea personalului, a declarat joi liderul pentru Regiunea Euromed al Grupului Renault, Christian Esteve, cu ocazia lansarii constructiei Centrului Tehnic al grupului de la Titu.
 
"Investitiile facute de Renault in ultimii 10 ani au ajuns in prezent la 1,4 miliarde euro, de la investitia initiala de 250 de milioane de dolari. Investitiile au vizat atât centrul de productie de la Mioveni cât si centrul de Design de la Bucuresti si Centrul Tehnic pe care il inauguram astazi, aici, la Titu. Asigur autoritatile române ca vom continua investitiile pentru dezvoltare si pregatirea personalului in România si le multumesc pentru colaborarea excelenta", a precizat Esteve.
 
Renault Technologie Roumanie a pus joi piatra de temelie a Centrului Tehnic a Grupului Renault de la Titu in care vor fi verificate atât componentele cât si vehiculele Renault produse in România. Centrul Titu va cuprinde bancuri de incercari destinate vehiculelor intregi si componentelor si va permite recrearea unor conditii de functionare extreme: rezistenta la frig, stimulator de expunere la soare, cabina de ploaie. Pentru a analiza comportamentul vehiculelor sunt prevazute noua tipuri de piste cu o lungime totala de 30 de kilometri. Inelul de viteza, pistele deformate, zona de proiectie sub caroserii sau zonele de apa vor reproduce astfel conditiile de rulare ale masinilor.
 
Totodata, dispozitivul va fi completat de un laborator de analiza a materialelor. Reprezentantii Grupului Renault au estimat ca activitatea Centrului Tehnic va demara la sfârsitul anului 2009, atunci când numarul inginerilor Grupului in România va ajunge la 3.000 de oameni. "Centrul de la Titu completeaza investitiile Renault in centrele tehnice, alaturi de cele doua unitati din Franta, iar in 18 luni practic România va avea capacitatea de a inchide cercul de productie al unui automobile, de la proiectare, constructie si pâna la testare", a declarat directorul general adjunct inginerie si calitate al grupului Renault, Jean Louis Ricaud.
 
La ceremonia de inaugurare a lucrarilor de la Titu au participat presedintele Traian Basescu si premierul Calin Popescu Tariceanu. Investitiile la centrul Renault de la Titu se vor ridica la 450 milioane de euro. Vânzarile grupului Renault la nivel mondial au crescut cu 4,3% in primul semestru din 2008, la 1,325 milioane unitati, iar cota sa de piata s-a majorat cu 0,2 puncte procentuale, la 3,8%. Vânzarile marcii Renault au crescut cu 4%, iar vânzarile Dacia cu 13,3%. Compania Renault a achizitionat, in iulie 1999, uzina Dacia Mioveni. În anul 2000, a fost lansat modelul Dacia SupeRNova, prima concretizare a colaborarii franco-române, un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze Renault.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.