Companiile aeriene si ofertele lor amagitoare

0
 
Un test realizat de Automobil Clubul German ADAC a demonstrat ca mai ales in cazul liniilor aeriene low-cost clientii trebuie sa se astepte la multe surprize neplacute, printre care costuri suplimentare, timpi de asteptare prelungiti si alte lucruri suparatoare, evitarea acestor neplaceri cerând din partea clientului o atentie sporita, scrie ziarul german Sueddeutsche Zeitung.
 
Studiul ADAC a demonstrat ca asa-numitele zboruri cu companii low-cost sunt de multe ori o escrocherie, din studiu rezultând faptul ca pentru aceeasi oferta exista diferente de pret considerabile. La companiile de zboruri ieftine clasice, precum Ryan Air sau Easy Jet, clientii trebuie astfel sa se astepte la costuri suplimentare pentru bagaje, mâncare si bautura la bord. Daca se adauga aici si costurile pentru transferurile de la si catre aeroport toate acestea ar putea sa incarce destul de mult pretul biletului.
 
Cele 44 de linii aeriene luate sub lupa de testul ADAC leaga mari aeroporturi din Germania precum Berlin, Hamburg, Frankfurt, Muenchen sau Koeln de destinatii turistice precum Mallorca, Viena, Istanbul sau Londra. Cel mai bun rezultat a fost inregistrat de compania SunExpress, care deserveste linia aeriana Frankfurt-Istanbul, aceasta obtinând la noua din zece categorii nota „foarte bine”, doar la categoria „imbarcare si urcare/coborâre” calificativul fiind de nesatisfacator. Noua din zece zboruri au reusit sa convinga si au primit calificativul general de foarte bine.
 
Zborurile operate de compania Air Berlin s-au situat de cinci ori in afara topului primelor zece, in timp ce companii precum Germanwings, Turkish Airlines, Condor si TUIfly se situeaza in grupul de frunte. Dintre liniile aeriene testate, 10 au primit calificativul „bine”. Opt dintre ofertele de zbor au fost insa cotate cu „nesatisfacator”, dat fiind faptul ca erau prea scumpe, nu ofereau catering sau aveau servicii de proasta calitate. În aceasta categorie se gaseau linii aeriene deservite de Lufthansa, Condor, SunExpress sau Turkish Airlines, estimarile la nivel de companii individuale variind uneori puternic de la o linie aeriana la alta.
 
Cel mai prost rezultat a fost obtinut de zborul Lufthansa de la Berlin-Tegel la Viena, durata zborului si pretul fiind estimate drept extrem de nesatisfacatoare. Din testul ADAC a rezultat, de asemenea, faptul ca persoanele care calatoresc cu avionul trebuie sa se astepte frecvent la intârzieri, curse torturante cu autobuzul pe pista de rulare sau nervi din cauza Call Center-uririlor, iar asta nu doar in cazul zborurilor ieftine. Testul ADAC a tinut cont in evaluare de serviciile oferite, confort, durata de calatorie si informarea clientilor, ponderea cea mai mare fiind alocata, cu 30%, pretului de zbor.
 
Aici au mai intrat si cheltuielile pentru impozite, taxe si suplimente precum si pentru schimbarea traseului sau returnarea biletului, pentru a avea o imagine de ansamblu a costurilor totale. ADAC sfatuieste pe pasageri sa compare preturile inainte de a pleca in calatorie, sa fie flexibili in materie de timp si sa fie atenti la costurile suplimentare. Totodata, pasagerul trebuie sa clarifice de la bun inceput daca trebuie sa plateasca pentru mâncarea si bautura de la bord si ce costuri suplimentare exista pentru drumul la aeroport, tren, taxi sau autobuz, pentru a putea ajunge la destinatia finala.
 
Pentru a-i feri de acum incolo pe calatori de oferte amagitoare, UE a emis o directiva valabila din noiembrie, in urma acesteia companiile aeriene nemaiavând voie sa faca reclama la chilipiruri superieftine, ele fiind obligate sa prezinte clientului pretul final, asa incât un zbor spre destinatia de concediu sa nu se mai sfârseasca cu o surpriza urâta.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.