Bechtel a primit amenzi de peste 134.000 de lei pentru nerespectarea securitatii in munca

0
 
Compania americana Bechtel, care construieste Autostrada Transilvania, a primit in ultimii doi ani amenzi in valoare de 134.000 de lei dupa ce Inspectoratele Teritoriale de Munca Bihor si Cluj au constatat nereguli privind respectarea legii in ceea ce priveste relatiile de munca si securitatea in munca, potrivit datelor remise de Ministerul Transporturilor.
 
În urma unor sesizari din partea Directiei de Infrastructura Rutiera din Ministerul Transporturilor, Inspectoratele de munca din Bihor si Cluj au efectuat mai multe controale, in perioada iulie 2007 – august 2008. Controalele au vizate modul in care sunt respectate normele privind relatiile de munca si securitatea muncii pe santierul Autostrazii Transilvania, iar amenda totala acordata pentru nerespectarea legislatiei se ridica la 134.000 lei.
 
Astfel, Inspectoratul Teritorial de Munca Bihor a efectuat, in intervalul 24 – 26 iulie 2007, mai multe controale la punctul de lucru al companiei Bechtel din localitatea Chiribis, prin care s-a constatat ca muncitorilor angajati de Bechtel International Reno Nevada nu li s-a acordat repausul saptamânal de doua zile consecutive, potrivit legii, societatea fiind amendata cu 3.000 de lei. Societatea americana a mai primit o amenda de 5.000 de lei pentru aceeasi abatere in urma unui control efectuat in luna noiembrie a anului trecut, mai exact in perioada 13 – 14 noiembrie.
 
Pentru aceeasi abatere Bechtel a fost amendata din nou, cu 6.000 de lei, la un alt control al autoritatilor derulat tot in noiembrie. Controalele au vizat si santierul de pe tronsonul Suplacu de Barcau – Bors al autostrazii, acolo unde ITM Cluj a constatat in perioada 7 – 13 martie 2007 ca peste 121 de muncitori turci angajati ai unui subcontractor al companiei Bechtel, Enka Construction and Development Amsterdam, lucrau fara permise de munca, societatea primind o amenda de 10.000 de lei.
Controlul a fost repetat in luna aprilie a anului trecut, 101 salariati fiind descoperiti ca lucrau fara permis de munca, compania americana fiind amendata cu 100.000 de lei.
 
Bechtel a mai primit o amenda de 10.000 de lei tot pentru aceeasi abatere, dupa ce controalele au reliefat ca 34 de persoane au venit in România dupa data de 13 martie 2007 fara permise de munca. Primele doua tronsoane ale Autostrazii Transilvania (Bors – Brasov), cu o lungime de 116 kilometri, vor fi asfaltate pâna in decembrie 2009. Compania constructoare, Bechtel, a turnat in luna august primii cinci kilometri ai autostrazii, intre Gilau si Câmpia Turzii, in acest an urmând sa fie finalizati primii 25 de kilometri ai Autostrazii.
 
Desi cele doua tronsoane vor fi asfaltate pâna in 2009, circulatia va fi deschisa abia in 2010 pe cei 116 kilometri, potrivit graficului lucrarilor. Costul autostrazii, estimat pentru moment la peste patru miliarde de euro, ar putea creste considerabil având in vedere ca Scetauroute, consultantul lucrarii angajat de statul român, prezenta, la inceputul lui 2008, un raport prin care estima dublarea costurilor la alte doua tronsoane Sighisoara – Târgu Mures (56 de kilometri) si Târgu Mures – Câmpia Turzii (36 kilometri).
 
În prezent, Bechtel lucreaza pe doua tronsoane, Câmpia Turzii – Gilau (52 de kilometri) si Suplacu de Barcau – Bors (64 de kilometri). Sumele alocate de Ministerul Transporturilor in acest an pentru Autostrada Transilvania depasesc 500 milioane de euro. Contractul prevede ca aceste tronsoane sa fie finalizate in 2009, urmate de portiunea Cluj – Suplacu de Barcau, care trebuie finalizata in 2010, pentru a se realiza legatura cu frontiera româno-ungara.
 
De asemenea, sumele alocate in 2008 trebuie utilizate pentru demararea lucrarilor pe alte doua tronsoane pâna la sfârsitul anului, tronsonul Cluj – Mihailesti si tronsonul Mihailesti – Suplacu de Barcau. Autostrada Transilvania, proiect impartit in opt tronsoane, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri si viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostrada si 16 noduri rutiere, termenul de punere in functiune fiind anul 2013.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.