APIA: Eliminarea taxei auto ar provoca pierderi de 1,2 miliarde euro la bugetul public în 2009

0
 
Eliminarea taxei auto ar duce la înjumătăţirea vânzărilor de autovehicule pe piaţa autohtonă şi la pierderi pentru bugetul public de circa 1,2 miliarde de euro, a declarat miercuri (14 ianuarie 2009) într-o conferinţă de presă, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Ernest Virgil Popovici.
 
El a menţionat că industria auto contribuie la bugetul de stat cu aproximativ două miliarde de euro, din TVA, şi cu 130 milioane de euro din impozit pe profit.
Contribuţia industriei auto la produsul intern brut al României este de 10,7 miliarde euro, acest sector reprezentând 8,5 la sută din PIB.
 
Comisia Europeană a informat autorităţile române, printr-o scrisoare trimisă la 22 decembrie, că informaţiile furnizate de autorităţile de la Bucureşti executivului comunitar cu privire la noua taxă auto sunt incomplete pentru ca Bruxellesul să poată realiza o analiză completă a actului normativ, a declarat marţi purtătorul de cuvânt al CE în domeniul taxelor, Maria Assimakopoulou.
 
Ea a arătat însă că primele estimări ale experţilor Comisiei, realizate pe baza informaţiilor preliminare primite din partea Bucureştiului, arată că noile măsuri nu sunt conforme cu legislaţia Uniunii Europene.
Potrivit Mariei Assimakopoulou, CE şi autorităţile române se consultă în permanenţă pe această temă, iar discuţiile respective sunt informale şi confidenţiale.
 
Guvernul Tăriceanu a aprobat, în luna decembrie a anului trecut, o ordonanţă de urgenţă ce prevede triplarea taxei pentru maşinile vechi începând din 15 decembrie 2008. Premierul Tăriceanu explica atunci că măsura are menirea de a încuraja industria auto din Romania.
 
Tot începând cu data de 15 decembrie se aplică şi prevederile care exceptează de la obligaţia de plată a taxei pe poluare autoturismele cu norma de poluare Euro 4 a căror capacitate cilindrică nu depăşeşte 2.000 de centimetri cubi, precum şi utilitarele cu norma de poluare Euro 4, care se înmatriculează pentru prima dată în România sau în statele membre ale UE.
 
De la 15 decembrie, taxa pentru o maşină second-hand Euro 4 cu capacitate de 1.400 centimetri cubi urcă la 840 euro, faţă de 280 de euro, în prezent. Pentru o maşină Euro patru cu o capacitate de 1.600 cmc taxa ajunge la 1.440 euro, de la 480 de euro. Taxa de poluare auto pentru o maşină Euro 4 de 2.000 de cmc creşte la 2.400 euro de la 800 de euro.
 
Pentru o maşină Euro 3 de 1.400 cmc taxa creşte la 2.730 euro, de la 910 euro, pentru un autovehicul cu capacitate de 1.600 cmc taxa se majorează la 4.800 euro, de la 1.600 euro, iar pentru unul de 2.000 cmc taxa va fi de 7.800 euro, faţă de 2.600 euro anterior.
 
Noul ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi, a declarat însă ca ordonanţa ce prevede triplarea taxei auto ar trebui suspendată. Discuţiile privind modificarea modului de calcul al taxei de primă înmatriculare vor fi reluate după 15 ianuarie.
Taxa auto a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, fiind modificată de mai multe ori, inclusiv în urma criticilor formulate de UE.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.