Dacia analizează reducerea preţurilor maşinilor cu 20%

0
 
Dacia analizează reducerea preţurilor maşinilor din marja de profit a companiei, iar la maşinile din gama sub 10.000 de euro ar putea fi oferite reduceri de până la 2.000 de euro, a declarat miercuri vicepreşedintele companiei, Constantin Stroe.
El a subliniat însă că o eventuală reducere de preţ ar avea efect numai conjugată cu alte măsuri.
 
"Chiar cu această scădere de preţ Dacia nu poate vinde cât produce în condiţiile actuale de piaţă", a spus Stroe, care a adăugat că evoluţia vânzărilor este influenţată în proporţie de 45% de taxa auto, 30% de activitatea de creditare şi numai 20% va fi influenţa producătorului prin politica de preţuri.
În prezent, Dacia comercializează maşini la preţuri începând de la 6.400 euro, până la peste 12.000 de euro în cazul variantei break Logan MCV, cu nivel superior de echipare.
 
Directorul general al Dacia, Francois Fourmont, a avertizat, marţi, în cadrul unei dezbateri pe tema industriei auto, că peste 100.000 de salariaţi din domeniu şi-ar putea pierde locurile de muncă dacă nu se vor găsi soluţii de rezolvare a crizei.
"Deocamdată noi nu avem în vedere disponibilizări, perioada februarie-martie nefiind reprezentativă pentru pieţele auto din punct de vedere al vânzărilor, dar ulterior, dacă programul de rezolvare a crizei nu va da rezultate, este posibil să renunţăm la un schimb, ceea ce ar însemna între 3.000 şi 4.000 de angajaţi", a spus Fourmont.
 
Societatea Automobile Dacia a anunţat, luni, o nouă întrerupere a producţiei, pentru două săptămâni, între 26 ianuarie şi 8 februarie, ca urmare a lipsei comenzilor, pe fondul prăbuşirii pieţei interne de autoturisme noi.
În decembrie 2008, Dacia a comercializat 3.622 unităţi pe piaţa internă, în scădere cu 55% faţă de nivelul înregistrat în aceeaşi lună a anului 2007. Reprezentanţii uzinei susţin că actuala situaţie de criză a fost generată în special de comerţul cu vehicule de mâna a doua provenite din import.
 
Producătorul de automobile abia reluase luni producţia, după o lună de întrerupere determinată de scăderea drastică a vânzărilor şi creşterea stocurilor.
Societatea Automobile Dacia a întrerupt până acum producţia între 11 decembrie 2008 şi 11 ianuarie 2009, precum şi între 20 noiembrie şi 7 decembrie 2008, după alte patru zile de întrerupere, pe 30 şi 31 octombrie şi 13 şi 14 noiembrie.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.