„Scurtătură feroviară”, remediul calvarului Bucuresti – Otopeni

0
 
Un proiect promovat de Asociaţia Industriei Feroviare (AIF)  care propune asigurarea unei legaturi pe calea ferata intre Gara de Nord si orasul Otopeni, cu o investitie (maxim 10 milioane de euro) net inferioara variantelor imaginate de Primaria Capitalei (linie de Metrou) si Ministerul Transporturilor (cale ferata dubla electrificata + tunel feroviar pe sub DN1 + gara subterana Otopeni) ar putea fi solutia care va pune capat calvarului de pe DN1 pentru a ajunge din Bucureşti la Otopeni, sustine gandul.info.
 
Secretarul ge­ne­ral al AIF, Ştefan Roşeanu a precizat ca va fi utilizata calea ferată Bucureşti – Urziceni, care trece peste DN1 chiar la Otopeni, pe un pod situat lângă Institutul Ana Aslan. "Chiar după pod se poate amenaja o mică gară, practic un peron betonat şi acoperit. De aici, pe o distanţă de 1,5 km, pasagerii pot fi preluaţi cu autocarele şi transportaţi în clădirea aeroportului", a explicat Roşeanu.
 
Amenajarea peronului de la Otopeni, cu tot cu rampele de acces, ar costa un milion de euro, iar reparaţia curentă a liniei ferate existente, pentru aducerea ei la parametri de circulaţie cu 80-100 km/oră, nu ar necesita investitii mai mari de 5 milioane de euro. Realizarea tronsonului rutier de 1,5 km pana la Aeroportul "Henri Coanda" s-ar incadra in maxim 4 milioane de euro.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.