2,5 miliarde euro, ignorate de „experţii” din calea ferată

0
 
Cei 130 de angajati ai Directiei de specialitate din Ministerul Transporturilor care (teoretic) se ocupa de intocmirea proiectelor pentru atragerea de fonduri europene au reusit, de la 1 ianuarie 2007, cand Romania a devenit stat-membru al Uniunii Europene, sa atraga "fabuloasa" suma de 300.000 euro (intocmirea unei harti de zgomot a CFR), dintr-un disponibil de 2,5 miliarde  pentru modernizarea transporturilor autohtone, sustine gandul.info.
 
"Performanta" directiei conduse de Liliana Barna este in flagranta contradictie cu starea dezastruoasa a retelei CFR, din totalul de 20.000 km, 38% avand termenul de efectuare a reparaţiilor capitale depăşit, situatie care se regaseste in cazul podurilor feroviare (65%) si a tunelelor (39%), iar 95% dintre gari necesita lucrari de reabilitare.
 
Pentru relansarea investitiilor, Administratia CFR  va propune adoptarea unei ordonanţe de urgenţă prin care banii pentru salariile angajaţilor CFR SA să fie plătiţi de la bugetul statului (ca  Compania de Autostrăzi), iar încasările din tariful de utilizare a infrastructurii (TUI) să fie direcţionaţi către întreţinerea căii ferate, iar ca iniţiativă legislativă, exonerarea motorinei utilizate de operatori feroviari de "taxă de drum".
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.