Criza economica ii va obliga pe moscoviti sa treaca de la automobile la biciclete

 
Criza economica ii va obliga pe locuitorii capitalei ruse sa treaca de la automobile la biciclete, prognozeaza un raport al Uniunii transportului pe biciclete. Afirmatiile potrivit carora climatul din Rusia este prea rece pentru mersul pe bicicleta sunt catalogate drept „mit”. Autorii raportului afirma ca trecerea de la automobil la bicicleta ar permite economisirea a 125 de dolari pe luna, aceasta fiind diferenta dintre costurile medii de exploatare lunara a unui automobil (150 de dolari) si a unei biciclete (25 de dolari). În afara de bani, mersul pe bicicleta permite si economisirea timpului.
 
Un experiment desfasurat intr-o ora de vârf in Moscova a demonstrat: unul si acelasi traseu cu lungimea de 5 kilometri a fost parcurs de un biciclist in doar 16 minute, iar de un sofer de automobil – in 44 de minute, relateaza cotidianul rus Novâie Izvestia. „Trei milioane de automobilisti pierd impreuna, in fiecare an, câte 100 de milioane de zile de munca, stând in ambuteiaje”, afirma unul dintre autorii raportului, membru al Organizatiei sociale interregionale pentru sprijinirea sanatatii publice, Kirill Danisevski.
 
Potrivit lui Danisevski, mersul pe bicicleta permite nu doar economisirea timpului, ci mai prelungeste si viata. Dupa cum a aratat un recent studiu desfasurat in Belgia, trecerea de la automobil la bicicleta reduce cu 39% numarul de decese cauzate de boli cardio-vasculare. În strainatate, principala problema a biciclistilor o constituie hotii de biciclete. De exemplu, in SUA in fiecare an sunt furate circa 1,5 milioane de biciclete. În Rusia, insa, problemele sunt altele. Este vorba, in primul rând, de lipsa unor piste pentru biciclisti.
 
În prezent, in Moscova exista o singura asemenea pista, cu o lungime de 2,5 kilometri. Raportat la numarul de locuitori ai capitalei, rezulta o patrime de milimetru pe moscovit, in timp ce in Helsinki, de exemplu, unui locuitor ii revine câte un metru de pista. Parcurile de biciclete lipsesc cu desavârsire la Moscova, in timp ce in Amsterdam intr-o singura parcare de acest gen pot incapea câte 20.000 de biciclete. Distanta maxima pentru calatoriile regulate cu bicicleta este considerata de 8 km.
 
Presedintele Uniunii transportului pe biciclete, Igor Nalimov, subliniaza ca in capitalele europene 60% dintre cetateni lucreaza la distanta foarte mica de casa. Pentru Moscova, nu exista o asemenea statistica. În opinia lui Nalimov, moscovitii ar putea merge cu bicicleta pâna la metrou, pentru a o lasa aici in locuri special amenajate. Autorii raportului propun crearea de „velomagistrale” care sa micsoreze distanta de la casele oamenilor pâna la metrou. În opinia lor, gerurile rusesti nu constituie o piedica in calea mersului pe bicicleta.
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner