Autostrada Cernavodă – Constanţa, finalizată până la începerea sezonului estival din 2011

 
Autostrada Cernavoda – Constanta va fi finalizata pâna la inceperea sezonului estival din 2011, contractele pentru realizarea a portiunilor de autostrada Cernavoda – Medgidia si Medgidia – Constanta fiind semnate deja de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADR), a anuntat marti (10 martie 2009) ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, intr-o conferinta de presa.
 
Constructorii celor doua tronsoane sunt compania franceza Colas, pentru tronsonul de 20 de km Cernavoda – Medgidia, iar pentru tronsonul Medgidia – Constanta, de 32 de kilometri, consortiul format din companiile Anstaldi& Max Boegl.
 
„Constructorii mai au de definitivat niste proiecte tehnice si, in maxim 2-3 luni, vor incepe lucrarile”, a spus ministrul Transporturilor. Primul contract, pentru portiunea Cernavoda – Medgidia, are o valoare de circa 180 milioane euro, din care 71% (128 milioane euro) finantare de la Banca Europeana de Investitii si 29% contributia României (circa 53 milioane euro).
 
„Avem discutii cu Uniunea Europeana pentru a obtine 45 milioane euro din fonduri nerambursabile alocate României pentru a acoperi o parte din cele 53 de milioane euro contributia noastra”, a explicat Radu Berceanu. Termenul de finalizare a acestui tronson este de 24 de luni, deci „inainte de sarbatorile de Pasti din 2011”, trebuie incheiate lucrarile, a mai spus ministrul Transporturilor.
 
Cel de-al doilea contract, pentru Medgidia – Constanta, are o valoare de 168 milioane euro, din care 71% fonduri de la BEI si 29% contributia României (85% din aceasta contributie provenind de la UE). În aceste conditii contributia României va fi de circa 7 milioane euro.
 
Si acest tronson de autostrada are ca termen de finalizare 24 de luni. Ministrul Transporturilor a precizat ca, pentru a treia portiune, si anume centura Constantei, au fost adjudecate deja lucrarile, termenul de realizare fiind de 36 de luni.Constructorul acestor lucrari va fi consortiul FCC cu Anstaldi.
 
Berceanu a subliniat ca pentru prima data au fost semnate altfel de tipuri de contracte, CNADR având posibilitatea sa amendeze constructorul cu o suma de pâna la 50.000 de lei pentru nerespectarea termenelor intermediare. „Odata la 3 luni, CNADR poate verifica progresul lucrarilor si, in cazul nerespectarii termenelor, constructorii pot fi amendati cu 50.000 de lei. Tot cu astfel de sume pot fi penalizati daca nu sunt respectate conditiile managementului de trafic in zona”, a mai mentionat Berceanu.
 
Alte modalitati de penalizare se refera si la aplicarea unor amenzi pentru intârzieri de pâna la 0,005% pe zi din valoarea contractelor. Seful de la Transporturi a mentionat ca vechea metoda permite constructorilor sa câstige o licitatie venind cu pretul cel mai mic, care de altfel nu putea fi respectat, iar, ulterior, solicitau cereri de marire de o data si jumatate fata de pretul anuntat la licitatie.
 
“În prezent, avem posibilitatea si sa reziliem unilateral contractele cu constructorii de autostrazi daca nu isi respecta termenele, fara sa fim dati in judecata”, a precizat Berceanu.
 
 
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner