Oamenii de serviciu de la clinica berlineza Charite sunt buni la toate

 
Mania economisirii care a pus stapânire pe clinica universitara Charite din Berlin obliga personalul de serviciu sa faca curatenie in ritm turbo si sa indeplineasca pe lânga aceasta si alte sarcini secundare, precum distribuirea hranei si curatarea paturilor pacientilor, scrie ziarul Berliner Morgenpost.
Sindicatele deplâng aceasta manie a economisirii, care obliga personalul de serviciu la munci suplimentare extenuante, in timp ce angajatii cu vechime sunt inlocuiti cu angajati temporari.
 
Un rezultat tragic al politicii drastice de economisire la care recurge clinica Charite este, din punct de vedere al secretarului Sindicatului Industrial Constructie – Agricultura-Mediu (IG Bau) din Berlin, Mirko Hawighorst, faptul ca un tânar de 29 de ani din Dresda zacea de mai multe zile mort la o toaleta publica din clinica (motivul fiind se pare o supradoza de droguri) , fara sa fi fost observat acest lucru.
 
Secretarul sindical deplângea mania economisirii din sectorul curatenie de la clinica berlineza si faptul ca angajatii cu state vechi de plata sunt impinsi la renuntarea la  locul de  munca prin minicompensatii, in timp ce sunt angajati oameni neexperimentati in locul lor, cu contracte temporare si fara respectarea regulilor tarifare.
 
Personalul de curatenie trebuie acum sa acopere suprafete din ce in ce mai mari, spune Hawighorst, totodata fiind nevoit sa indeplineasca diferite sarcini secundare precum distribuirea hranei catre bolnavi si curatarea paturilor pacientilor.
Toate acestea duc la o curatenie in stil turbo. Sindicatul pe care il reprezinta Hawighorst a atras atentia asupra acestei situatii anormale inca din decembrie 2008 si a impartit fluturasi pacientilor , prin care li se cerea acestora sa -si faca  singuri curatenie  in salon si sa  aduca de acasa la  internare  matura, faras, cârpe, galeti si dezinfectant.
 
Presiunile  in materie  de  economisire  asupra  subsidiarei clinicii Charite, Charité  Facility Management GmbH (CFM), companie responsabila de curatenie, sunt si ele din ce in ce mai mari.
Directorul clinicii,  Karl Max  Einhäupl,  a  anuntat, se  spune, saptamâna  trecuta  ca  vor  mai fi economisite alte doua milioane de euro la CFM. CFM a fost fondata in 2006, cu scopul de a face economii  de  milioane   in  domeniile  nemedicale  precum  curatenie,  transportul  bolnavilor, managementul cladirilor si catering. 51 la suta din CFM apartine Charite iar 49 la suta unui consortiu privat de firme. Potrivit datelor proprii, la CFM lucreaza circa 2.000 de angajati, dintre care 750 se ocupa cu curatenia.
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner