60% din piaţa de mezeluri şi carne proaspătă se desfăşoară „la negru”

 
Piata neagra reprezinta 50 – 60% din totalul pietei de mezeluri si carne proaspata, a declarat presedintele grupului Cris Tim, Radu Timis , care a participat la un seminar pe tema crizei financiare.
 
Potrivit acestuia, piata neagra se cifreaza la aproximativ 400 – 500 de milioane de euro. „Piata neagra reprezinta aproximativ 50 – 60% din totalul pietei de mezeluri si carne proaspata, iar valoare ei se ridica la 400 – 500 milioane euro. Sunt firme care aduc produsele in tara, le vând, iar apoi dispar. Practica preturi mai mici, ceea ce este in defavoarea celor care activeaza corect in piata”, a spus Radu Timis.
Productia pe piata declarata in acest sector se ridica la 800 – 900 milioane euro, a adaugat acesta.
 
O masura pentru reducerea pietei negre ar putea fi, potrivit presedintelui Cris Tim, reducerea cotei de TVA la alimente la 8%, cât este in prezent media europeana.
„Productia Cristim a crescut cu 20%, in conditiile in care in primele doua luni ale acestui an piata a scazut cu 20%”, a mentionat Radu Timis.
Producatorul de mezeluri Cris Tim a estimat , la finalul anului trecut, ca va incheia anul 2008 cu o crestere de 20% a cifrei de afaceri si in 2009 va inregistra acelasi ritm de crestere.
 
„Sunt companii care se gândesc in aceasta perioada la restructurare. Compania Cris Tim se restructureaza in continuu, de acum patru ani”, a precizat presedintele grupului.
Grupul de firme Cris-Tim include companiile Recunostinta si Cristim 2 Prod Com, pe partea de procesare, Cristim Impex (catering si magazine) si Eco-ferm (ferme vegetale si zootehnice).
Pe piata mezelurilor , principalii jucatori sunt Cris Tim, Aldis Calarasi, Caroli, Campofrio si Angst.
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner