Depunerea fişelor fiscale pe internet costă 90 euro

2

Romanii care vor sa-si depuna declaratiile fiscale prin internet trebuie sa plateasca 90 de euro pentru achizitia unui certificat digital de la o firma privata agreata de stat, costul fiind astfel de 80 de ori mai mare decat cel al transmiterii documentelor prin posta.

Certificatul digital este un document in forma electronica si care tine locul semnaturii, fiind practic metoda prin care Fiscul are garantia ca declaratiile fiscale apartin si au fost trimise de o anumita persoana.

„Metoda nu cred ca se mai poate aplica in acest an, pentru ca nu mai este timp. Pentru persoane fizice, este costisitoare. Nu ar trebui sa existe diferente de costuri intre depunerea online si cea la administratia financiara. Masura ar trebui sa aduca un plus de comoditate. Nu exista o justificare ca sa atraga costuri suplimentare”, sustine Alina Timofti, partner Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen.

Ea spune ca depunerea declaratiilor prin internet se practica in foarte multe tari si nu este obligatorie. „Este o metoda mai usoara, dar presupune si un sistem de administrare mult mai bine pus la punct”.

Continuarea în Ziarul Financiar
Citește și
2 Comentarii
  1. A Nicoara spune

    Problema este pusa gresit. Costul mentionat include si un dispozitiv pentru stocarea certificatului iar aceasta semnatura electronica este legal opozabila oricarei institutii din Romania deci nu se foloseste doar odata pe an la depunerea declaratiilor.

  2. I Vasile spune

    Eu depun declaratii on-line ca persoana juridica la ANAF. Depun pentru 20 de firme folosind un singur certificat calificat. Pentru mine merita: stiu ca ce trimit e de la mine (documentul semnat are aceeasi valoare ca cel de la ghiseu) deci Fiscul nu ma poate tampona dupa aia iar din punct de vedere costuri in 2 luni mi-am recuperat banii (drumul la fisc sau posta).
    Pentru persoane fizice e alta poveste: e clar ca nu se merita sa iei un certificat calificat doar pentru depunerea fisei fiscale.Poate doar daca bizonii din Administratie se trezesc si accepta depunerea oricarei declaratii semnate electronic. Atunci da… De ce sa ma duc la ghiseu pentru o hartie cand as putea sa o cer de acasa din fata calculatorului?

    Fondul problemei e altul de fapt: utilizarea documentelor semnate electronic in locul celor pe hartie. Ia cercetati si voi un pic si vedeti ce ar insemna asta in termeni de reducere de costuri, operativitate, reducerea birocratiei etc….

    Un articol ok insa din pacate trateaza un subiect punctual si fara nici un fel de intelegere a problemei. Daca tot vreti sa faceti ceva, promovati mai mult semnatura electronica si vedeti de ce alte institutii nu o accepta..

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.