Campanie publicitară agresivă împotriva absenteismului la alegerile europarlamentare

0

O agresiva campanie public itara impotriva absenteismului la alegerile europarlamentare circula deja pe Youtube. Unul din aceste spoturi te indeamna sa votezi chiar daca te urmareste un ucigas. “Întotdeauna ai timp sa mergi sa votezi”, chiar si urmarit de un criminal cu un topor. Acesta este mesajul primului spot publicitar lansat de Parlamentul European pentru a-i mobiliza pe cetateni si a incerca sa evite ca absenteismul la alegerile generale din 7 iunie sa depaseasca, cum se teme, 60% din ansamblul Uniunii Europene (UE), noteaza ziarul El Periodico.

Stridentul si zgomotosul spot, difuzat de Youtube si retelele sociale Facebook si Myspace, recurge la estetica filmelor de groaza pentru a atrage atentia cetatenilor (www.youtube.com/user/European Parliament).

Sub titlul “Sectia de vot”, acest spot prezinta o tânara blonda imbracata in fusta scurta roz si in bluza alba cu decolteu generos, care soseste isterica asemeni unei Screaming Queen, intr-o sectie de vot cu indivizi blazati. Fara a se opri din tipat ea si isi depune votul si iese apoi in fuga.

Câteva secunde mai târziu, apare si psihopatul tipic din aceleasi filme horror, cu masca alba pe fata, imbracat in negru si cu un topor in mâna. Calm, el le arata cartea de identitate membrilor comisiei si pleaca spre cabina pentru a vota.

“Întotdeauna ai timp sa mergi sa votezi” este mesajul care apare imediat pe ecran. Spotul, totusi, nu pare sa fi convins prea mult internauti, care sub nume false, isi exprima criticile: “Ce dracu e asta?”, se intreaba unul dintre ei. Altul afirma: “UE este o gluma”.

Un al treilea asigura ironic: “Asta se intâmpla când urmaresti postul Parlamentului European. Imediat simti nevoia sa mergi sa votezi pentru a te asigura ca exista mai multa democratie si control asupra birocratilor “.

Unii spun insa ca le-a placut spotul publicitar, dar sunt mai multi cei care se arata critici: “Asta simt când vad costul Europei… ma simt mult mai terorizat decât daca as fi urmarit de un criminal cu toporul in mâna”, spune altul.

Parlamentul European a plasat si un alt spot pe web, sub acelasi titlu si pe aceeasi linie, dar mult mai linistit. În acest caz, este vorba de o cursa de ciclism.

Ciclistul care merge in frunte se abate de la circuit, pentru a merge la o sectie de vot. Întregul pluton il urmeaza descumpaniti si merg si ei sa voteze. Mesajul este acelasi: “Întotdeauna ai timp sa mergi sa votezi”.

Într-o dezbatere organizata de European University Institute din Bruxelles a reiesit clar ideea ca oamenii politici nu stiu sa prezinte intr-un mod atractiv UE. “Temele nu sunt sexy”, a recunoscut veteranul eurodeputat spaniol Ińigo Méndez de Vigo (PP).

“Nu sunt prezentate succesele obtinute de UE”, a criticat si fostul ministru social-democrat german Otto Schily, potrivit caruia unitatea si pacea europeana nu vor putea continua, fara sa fie protejat si consolidat ace st proiect politic.

Profesorul german Stefan Collignon a avertizat la rândul sau ca mesajele politic ienilor si institutiilor europene nu abordeaza problema numarului mare de europeni, care “simt ca sunt plasati de partea perdantilor” in aceasta globalizare si in actuala criza. Spoturile, deocamdata, nu abordeaza teme europene, dar au reusit cel putin sa atraga atentia.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.