Aerostar Bacău fabrică GPS-uri pentru vagoanele de călători

1

– Vagoanele de călători pentru calea ferată vor fi echipate, în viitorul apropiat, cu sisteme de informare asupra rutei de călătorie, fabricate la Grupul Industrial Aeronautic Aerostar Bacău. Societatea a încheiat, deja, contracte în acest scop cu societatea Remar Paşcani, care a echipat 60 de vagoane, cele mai multe fiind deja în circulaţie, inclusiv pe rutele care circulă în Moldova.

.

„Mediavox” este un echipament pentru informarea publicului călător din mijloacele de transport în comun, vagoane de călători, metrouri, autobuze şi troleibuze. Un ecran cu leduri, montat la capătul salonului din vagon, afişează permanent date despre ruta pe care circuli şi te informează despre locul în care te afli.

Aceasta, graţie unui echipament eletronic format dintr-un modul de comandă, în care se introduc toate rutele pe care circulă mijlocul de transport.

„Pe un Mediavox fabricat de Aerostar încap toate traseele feroviare din România. Teoretic, capacitatea lui de memorare este nelimitată. Astfel, beneficiarul nu are nevoie decât de un singur echipament, pentru un tren întreg. Sistemul este complet automat. În momentul în care ai încărcat baza de date feroviare din România, pe oricare tren îl pui el îşi defineşte automat poziţia, prin intermediul unui sistem GPS. Sistemul cunoaşte poziţia exactă a tuturor staţiilor şi haltelor de cale ferată din România. Eroarea localizării este de doar plus-minus un metru, în orice punct definit dinainte”, a declarat Emilian Iftene, şeful Atelierului de proiectare al Aerostar.

Vagonul „Acvila” are lift pentru persoanele cu handicap

În prezent acest sistem este instalat pe 60 de vagoane de călători, modernizate la Remar Paşcani, intrate, deja, pe piaţa românească. Furnizorul de vagoane speră să câştige un segment important şi din piaţa europeană, cel puţin din ţările vecine.

Este vorba de vagonul „Acvila”, de clasa a doua etajat, modernizat, cu dotări de ultimă generaţie. Modelul este prevăzut cu un mecanism de senzori, care detectează în timp real orice defecţiune, aceasta fiind transmisă printr-un sistem GPS unităţii care monitorizează traficul feroviar, astfel încât la prima oprire se poate interveni pentru rezolvarea eventualelor probleme.

De asemenea, vagonul este dotat cu mai multe camere de luat vederi, iar o parte a acestuia este prevăzută cu un sistem tip lift pentru persoanele cu handicap locomotor. „Sistemul nostru de informare este dezvoltat pentru a corespunde şi normelor europene. Pentru anul 2009 am încheiat cu Remar un contract pentru dotarea a încă 100 de vagoane”, a mai precizat Emilian Iftene.

Continuarea în Ziarul de Bacău

Citește și
1 Comentariu
  1. mihai ion spune

    Daca cineva are curiozitatea sa verifice cum cresc aberant preturile prin lucruri inutile, ar ramine ingrozit. S-ar vedea cum milioane de E de la bugetul de stat, sunt practic varsati in buzunarele fabrcantilor lacomi.Exemplul edificator cum un vagon vechi de 40 de ani, este aranjat si facturat la cfr calatori cu cca 8-900000 E, mult mai mult decit pretul unuia nou afara.Este vorba de remarul pascani, care acum prin influenta avuta de patronul penal didila, a instalat in fruntea cfr calatori omul de casa: Laurentiu Stoica. Urmarea: Imediat dupa instalare, A ordonat ca cfr calatori sa semneze un contract de 4-500 vagoane vechi de peste 30 de ani,evident cu tot felul de GPS si alte prostii, pe bani de la bugetul de stat, in loc sa cumpere vagoane noi mai ieftine decit cele asa zis modernizate. S-au pus bazele celui mai puternic grup interlop: Clanul Didila.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.