3.000 de kilometri de cale ferată ar putea fi închişi, 52 de localităţi importante nu vor mai avea legătură cu trenul

0

– Restructurarea companiilor de cai ferate, aflate in dificultate, ar putea duce la inchiderea a circa 3.000 de kilometri de cale ferata si a 52 de sectii de circulatie, potrivit Ministerului Transporturilor.

Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, una dintre propunerile care au fost deja discutate in Consiliul de Administratie al CFR SA pentru relansarea companiei, in afara celor 3.700 de pensionari sau pensionabili ce vor fi disponibilizati din sistem, este inchiderea a 3.000 kilometri de cale ferata, ceea ce va duce la inchiderea a 52 de sectii importante de circulatie, unele deservind localitati importante.

“Din fericire, acest document de restructurare nu a fost aprobat si ministrul Berceanu a cerut conducerii companiei reanalizarea lui. În cazul in care va fi mentinut, vor fi inchise sectii importante, precum Bucuresti – Valenii de Munte, Bucuresti – Giurgiu, Timisoara – Cenad, Arad – Brad, curse spre Târgu Neamt si Putna, dar si curse catre Sângeorz Bai, Suplacu de Barcau si Rodna Veche, in Ardeaľ”, a spus Gheorghe Popa, presedintele Federatiei Miscare – Comercial.

Acesta a precizat ca, in cazul inchiderii, aceste sectii vor fi pierdute pentru ca, pâna in prezent, majoritatea sectiilor feroviare inchise au disparut, din cauza furturilor repetate.

“De asemenea, de la inceputul anului, CFR Calatori a anulat circa 200 de curse, deoarece acestea nu puteau fi tinute, din moment ce o companie de stat, CFR Calatori nu a obtinut subventia pentru a plati la rândul ei tariful catre CFR SA. Aici, statul a dezavantajat statul, pentru ca pe unele din acest rute operatorii privati au primit aceste sume si opereaza in continuare”, a spus Popa.

Reprezentantii industriei feroviare sustin ca doar inchiderea sectiilor nu este o solutie pentru redresarea caii ferate si ca lipsa unei strategii de dezvoltare a caii ferate va duce la afectarea industriei feroviare, prin disponibilizarea a circa 15.000 de angajati.

Daca se inchid aceste sectii, atunci veniturile CFR SA scad cu 15%, iar daca CFR Calatori anuleaza trenuri, asta ar afecta planurile de achizitie si modernizare material feroviar. Deja, companiile private au anuntat ca intentioneaza sa disponibilizeze circa 15.000 de angajati din lipsa comenzilor ferme”, a precizat Stefan Roseanu, secretar general al Asociatiei Industriei Feroviare din România (AIF).

Pâna in prezent, discutiile dintre sindicate si administratie au cazut de acord asupra numarului de disponibilizati din 2009, circa 3.700, pensionari sau pensionabili.
De asemenea, planurile de redresare a caii ferate prevad si reduceri de cheltuieli, precum inghetarea salariilor, reducerea deplasarilor si a sporurilor.

La ora actuala, din cauza datoriilor catre furnizori, calea ferata ar putea fi executata, astfel incât CFR ar putea ramâne fara gari si trenuri. Una dintre principalele motive pentru criza in care se afla calea ferata este determinat de numarul mare de angajati si salariile mari pe care le platesc companiile.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat recent ca 80% dintre cheltuielile Companiei Nationale de Cai Ferate (CFR SA) merg catre salarii.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.