Un ieşean vrea să-i „sufle” Elenei Udrea sloganul de ţară!

1

– Profitând de neatenţia ministrului Turismului, Elena Udrea, ieşeanul Florin Ioan Zamfir a speculat momentul lansării imnului turistic al României şi a depus la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) o cerere de înregistrare a sloganului “The Land of Choice”.

.
Ministrului Turismului, Elena Udrea, a căzut în aceeaşi capcană în care a fost prins şi Marius Tucă, directorul Jurnalului Naţional, cu ocazia lansării proiectului editorial „Scânteia” – despre care au început Antenele, la vremea respectivă, să strige cu toată puterea lor…

E bună promovarea, nimic de zis, dar e şi mai bună o simplă întrebare înainte de a începe o campanie: eşti sigur că ceea ce promovezi este al tău? În cazul relatat, Tucă şi-a înghiţit găluşca fiind nevoit să cumpere marca de la proprietara de drept a acesteia, Corina Dragotescu.

În mod asemănător, Elena Udrea s-a apucat să „bată gongul” şi să promoveze campania de relansare a brandului turistic – „Romania, Land of Choice” – fără să-şi pună problema dacă are sau nu drepturi de proprietate intelectuală asupra respectivului slogan.

Neatenţia i-a fost taxată de „vânătorii de mărci”, care s-au grăbit să depună la OSIM cereri de înregistrare a sloganului (considerat valoros, din moment ce Ministrul Turismului are mână liberă să cheltuiască milioane de euro pentru brandul turistic al României).

Cel mai agil „vânător” al sloganului Elenei Udrea s-a dovedit ieşeanul Florin Ioan Zamfir care, pe data de 29.04.2009, a înregistrat la OSIM cererea pentru marca individuală verbală „LAND OF CHOICE, JOY & OPORTUNITIES”.

„De remarcat este faptul ca titularul mărcii este îndreptăţit să folosească exclusiv acest cuvânt şi totodată să interzică oricărei alte persoane sau organizaţii utilizarea lui pentru produsele şi serviciile pentru care şi-a înregistrat el marca”, explică Liviu Vatavu, consilier autorizat pentru domeniul mărcilor.

In cazul de faţă, lista de produse şi servicii pentru care ieşeanul Florin Ioan Zamfir a solicitat înregistrarea sloganului „LAND OF CHOICE, JOY & OPORTUNITIES” cuprinde:

– Publicitate; gestiunea afacerilor comerciale; administraţie comercială; lucrări de birou (clasa 35).
– Transport; ambalare şi depozitarea mărfurilor; organizarea de călătorii (clasa 39).
– Educaţie; instruire; divertisment; activităţi sportive şi culturale (clasa 41).
– Servicii de alimentaţie publică; servicii de cazare temporară (clasa 43).
– Servicii juridice, servicii de siguranţă pentru protejarea bunurilor şi indivizilor; servicii personale şi sociale oferite de către terţi, destinate să satisfacă nevoile indivizilor (clasa 45).

La numai o zi distanţă de la înregistrarea cererii la OSIM, adică pe 30 aprilie, acelaşi ieşean face o nouă mişcare în defavoarea Elenei Udrea şi a ministerului pe care îl conduce, solicitând drepturi de proprietate şi asupra unei variante mai scurte a aceluiaşi slogan – „LAND OF CHOICE. Lista de produse şi servicii pentru care a făcut cea de-a doua înregistrare a fost menţinută întocmai ca la prima cerere.

La data de 11 mai 2009 intră pe fir cel de-al doilea aspirant la titlul de proprietar al sloganului turistic lansat de Udrea – un avocat dintr-o comună din judeţul Sibiu.
Acesta depune, în numele Cabinetului Individual de Avocatura Nastase Iulian Bogdan (comuna Roşia, judeţul Sibiu), o nouă cerere de înregistrare, marca vizată fiind „ROMANIA – LAND OF CHOICE”, pe clasele de produse 25, 35, 41 şi 43 (conform Clasificării de la Nisa).

Abia pe 18 mai, adică după o lună de la lansarea sloganului de ţară,  s-a „trezit” şi Ministerul Turismului să facă demersurile necesare pentru a obţine drepturi de proprietate asupra denumirii pe care o promovează pe bani grei.

Instituţia a depus cerere pentru înregistrarea mărcii individuale, verbale, „THE LAND OF CHOICE”, solicitând protecţie pentru următoarele domenii:

– CD ROM- uri, casete video şi orice suport magnetic; publicaţii în format electronic (clasa 9).
– Publicaţii pe suport de hârtie (clasa 16).
– Servicii de publicitate (clasa 35).
– Servicii de telecomunicaţii; difuzare de emisiuni audio şi video (clasa 38).
– Servicii de publicare, editare şi redactare pentru texte, altele decât cele publicitare; organizare de spectacole (clasa 41).
– Servicii de alimentaţie publică; servicii de cazare temporară (clasa 43).
– Servicii de igienă şi de îngrijire a frumuseţii pentru oameni sau animale (clasa 44).

Vestea proastă pentru Elena Udrea este că acordarea dreptului de proprietate asupra unei mărci se face pe principiul „primul venit, primul servit”, cu alte cuvinte cel care a depus primul cererea de înregistrare este îndreptăţit să obţină certificatul de înregistrare.

Indignată, Elena Udrea a declarat:

„«The Land of Choice» este un vers din imnul turistic al României. Ministerul Turismului a folosit această sintagmă încă de la mijlocul lunii aprilie în campania de lansare a respectivului imn. E inacceptabil ca aceşti impostori să încerce înregistrarea sintagmei ca marcă ce le-ar aparţine. În timp ce noi ne străduim să îmbunăţim imaginea ţrii noastre cu bani cât mai puţini, unii indivizi stau la colţ şi vor bani pentru a ne lăsa să continuăm acest efort“.

Şi în ceea ce priveşte domeniul landofchoice.ro, Elena Udrea „a pierdut trenul”, acest domeniu fiind înregistrat pe data de 2 mai 2009, de către societatea „Web Grafix” SRL Braşov, reprezentată de Ştefan Clinciu.

.

Mai multe despre acest subiect:

Info mărci

– Pentru cei care se află în impas atunci când vine vorba de înregistrarea unei mărci, revista FINANCIARUL propune o rubrică interactivă de tipul ÎNTREBARE-RĂSPUNS, care vă stă la îndemână pentru a intra în contact cu experţi în proprietate intelectuală.

Întrebările dumneavoastră vor fi publicate pe site-ul www.financiarul.ro,  la rubrica ÎNREGISTRARE MĂRCI, alături de răspunsurile consilierilor.

Pentru adresarea unei întrebări, utilizaţi câmpul de mai jos, destinat comentariilor

.

Citește și
1 Comentariu
  1. TUTU CRISTINA spune

    Doamna ministru Elena Udrea are posibilitatea de a face opozitie la inregistrarea marcii LAND OF CHOICE.Din momentul publicarii marcii in BOPI emis de OSIM, marca ramane in stadiul de publicare timp de 3 luni. Conform legii, orice persoana interesata poate face opozitie la inregistrare. Aceasta ar una dintre situatiile procedurale, in care titularii cererilor de inregistrare pot apela cu incredere la consilierii profesionisti.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.