Taxa de pod, o şpagă anuală de 2.000.000 euro

1

– Doar jumătate dintre maşinile care trec Podul Prieteniei plătesc taxă la stat. Pentru celelalte maşini, casierii cer bani la negru. Opt casieri care percepeau, la negru, taxa de pod, la Giurgiu, au fost reţinuţi. Angajaţii fac parte dintr-un sistem, care ar duce la vârful administraţiei drumurilor.

Podul Prieteniei a devenit sursă de venituri negre. Taxa pentru trecerea în Bulgaria – numită „taxa de pod“ – s-a convertit în şpagă luată de o filieră cu vârfuri la Bucureşti. Sistemul funcţionează din 2007, când, odată cu aderarea la UE, „angajaţii de la Pod“ au rămas singuri în vamă.

Surse din interiorul Agenţiei Naţionale de Drumuri (AND) Giurgiu, dar şi procurorii, declară că şpaga „merge“ pe un fir protejat: de la casier, la şeful „Secţiei Control“ şi, de aici, la Bucureşti. Potrivit surselor ziarului „Adevărul“, şpaga medie pentru a fenta „taxa de pod“ este de aproximativ 15 euro pentru o maşină, iar colecta se face cu ameninţări de la şefi: „Nu dai bani, te dau afară“.

Marţi dimineaţă, o întreagă tură de casieri de la Punctul de trecere a frontierei de la Giurgiu a fost reţinută pentru luare de mită. Asupra a opt salariaţi ai serviciului de taxe din cadrul Administraţiei Naţionale a Drumurilor (AND), procurorii au descoperit aproximativ 8.000 de euro, neînregistraţi în acte.

Astfel, banii negri reprezintă suma plătită de 400 până la 700 de şoferi zilnic. Adică, o sumă între 6.000 şi 10.000 de euro pe zi. La un an se adună peste 2.000.000 de euro, bani negri colectaţi de la cei care trec Podul Prieteniei. Suma strânsă de “funcţionarii de la pod” variază în funcţie de trafic şi de tipul autovehiculelor care trec spre Bulgaria.

Continuarea în Adevărul

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. eu spune

    ce bine ! ce rau! bravo lor, cat a mers ! sistemul e de vina

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.