Apogeul prostiei în infrastructură: un pod care „dă peste trenuri”

0 7

– Anul: 2009. Ţara: România. Lucrare: pasaj suprateran pe şoseaua Pipera – Tunari. Termen iniţial de execuţie: noiembrie 2008. Termen nou de execuţie: iunie 2009, nu se va respecta. Cauza întârzierilor: erori de proiectare în cascadă.

.

Linia ferată Bucureşti-Constanţa va fi închisă în curând două săptămâni, probabil în plin sezon estival. Folosind ruta ocolitoare, prin Chitila, trenurile vor face până la mare cu 40 de minute mai mult. Cauza n-o constituie vreo calamitate naturală, ci un dezastru provocat de mâna omului printr-un proiect uluitor.

Astfel, pasajul Pipera-Tunari a fost proiectat fără a se ţine cont de prezenţa pe teren a unei magistrale de cale ferată, de conducte de apă, gaze, reţele de telefonie. Până la urmă conductele Apa Nova şi Distrigaz au fost mutate, costul operaţiunii fiind 4 milioane de euro.

Mai greu e cu magistrala feroviară. Doi dintre stâlpii metalici care susţin liniile de înaltă tensiune ale CFR au opt metri, exact cât este şi înălţimea prevăzută a pasajului.

Din acest motiv traversele podului nu pot fi montate, aşa că stâlpii CFR trebuie dărâmaţi, iar circulaţia trenurilor va fi oprită cel puţin două săptămâni.

Dacă iniţial se estimase un cost total al lucrărilor la pasaj de 6,2 milioane de euro (dintre care 5 milioane din fonduri europene), acum devizul a urcat la 11,44 milioane de euro, suplimentarea urmând a fi suportată de plătitorii de taxe şi impozite din Voluntari şi sectorul 2 al Capitalei.

Primăria Voluntari promite, fireşte, o anchetă şi dă vina pe Ministerul Integrării Europene, iar Primăria sectorului 2 arată spre Ministerul Locuinţei.

Continuarea în Gândul

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.