Cum să atragi turişti în Mexic: o statuie a băieţelului care a supravieţuit gripei porcine

0

Édgar Hernández, copilul mexican in vârsta de 5 ani, despre care se crede ca este prima persoana care a contactat febra porcina ce face acum turul globului, ar putea vedea ridicata in satul de munte in care traieste o statuie a sa, noteaza cotidianul american New York Times.

Guvernatorul Fidel Herrera al statului mexican Veracruz crede ca statuia lui Édgar ar putea atrage turisti in La Gloria, un sat sarac unde sute de rezidenti au prezentat simptome ale misterioasei gripe, la sfârsitul iernii, marcând inceputul a ceea ce expertii sustin ca a fost debutul unei epidemii, in conditiile in care luni Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) mentiona 12.515 de cazuri confirmate si 91 de morti.
Guvernul mexican a incercat sa impuna ideea ca gripa nu isi are originea in Mexic, ci a fost adusa in aceasta tara, posibilitate pe care epidemiologii nu o cons idera exclusa, in conditiile in care oamenii de stiinta care au testat porcii din sat in ultimele saptamâni sustin ca nu au gas it dovezi ca acestia ar fi fost sursa virusului.
Pentru Herrera, Edgar, nu este “pacientul zero”, sursa unei epidemii, ci mai degraba prima persoana din lume despre care s-a aflat ca a supravietuit virusului si pentru care vrea sa ridice o statuie de bronz sau de beton asemanatoare celei a lui Manneken Pis din Bruxelles.
Édgar, un baietel placut cu parul dat cu gel, a prezentat simptome de gripa la inceputul lunii martie, insa si-a revenit dupa ce a stat câteva zile la pat. Din momentul in care a fost diagnosticat cu virusul H1N1, televiziunile au facut o obsesie pentru casa baiatului, iar guvernatorul i-a daruit o minge de fotbal si a mers cu el pe jos la scoala.
Ramâne insa o intrebare deschisa daca o statuie a baiatului ar atrage turistii in La Gloria, in conditiile in care intreaga industrie turistica a Mexicului are probleme, turistii temându-se ca ar putea contacta virusul in vacanta.
Cea mai buna modalitate de a contracara aceasta temere, sunt de parere majoritatea operatorilor din industria turistica, este sa arati ca viata in Mexic s-a intors la normal si ca numarul cazurilor noi de gripa porcina este in scadere.
În acest context, guvernul mexican a demarat luni o campanie mai clasica de promovare, folosindu-se de celebritati latino cum ar fi actorul Diego Luna, tenorul Plácido Domingo si fotbalistul Rafael Márquez pentru a atrage turistii, sloganul acestei campanii fiind “Mexicul traieste.”
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.