Elicopterele Puma ale Marii Britanii ar putea fi modernizate în România

0

Autoritatile britanice ezita sa acorde României un contract in valoare de 400 de milioane de lire sterline pentru modernizarea elicopterelor Puma aflate in dotarea Royal Air Force, de teama sa nu dea nastere la critici din partea votantilor, intr-o perioada de crestere a ratei somajului in Marea Britanie, informeaza un articol publicat marti in cotidianul The Times.

Citând o serie de inalti oficiali militari britanici, The Times sustine ca lucrarile de modernizare a celor 33 de elicoptere de transport Puma, aflate in dotarea Royal Air Force, ar urma sa fie efectuate in România de soc ietatea Eurocopter, insa parlamentarii laburisti se tem de reactia alegatorilor.
Guvernul de la Londra inclina sa acorde acest contract, a carui valoare este intre 250 si 400 de milioane de lire sterline, firmei AgustaWestland, care ar urma sa modernizeze elicopterele Sea Kings aflate in dotarea Royal Navy la uzina de la Yeovil, creând astfel mai multe sute de locuri de munca.
Cu toate acestea, Fortele armate britanice prefera elicopterele Puma, deoarece sunt mai potrivite pentru clima uscata din Afganistan.
“Decizia cu privire la elicopterele Puma este una in intregime politica. Avem nevoie de aceste elicoptere, insa, din punct de vedere politic, nu este acceptabil ca acest contract sa fie acordat României”, a declarat un inalt oficial militar bitanic.
O alta sursa a declarat ca ministrii britanici au respins de doua ori solicitarile referitoare la modernizarea elicopterelor Puma. Un purtator de cuvânt din cadrul Ministerului britanic al Apararii (MoD) a confirmat faptul ca programul vizând modernizarea elicopterelor Puma nu a fost inca aprobat, dar a refuzat sa precizeze motivul.
Fortele armate britanice s-au plâns, in repetate rânduri, de lipsa de elicoptere de transport in Afganistan, iar Guvernul de la Londra a luat in considerare chiar inchirierea unor vechi elicoptere sovietice pentru a acoperi necesarul.
Sindicatul Amicus s-a intâlnit cu ministrul Apararii pentru a cere ca lucrarile de modernizare sa fie facute in Marea Britanie.
“În opinia noastra, este mai bine sa modernizam elicopterele Sea Kings, deoarece ar fi mai mult de lucru in Marea Britanie. Acest contract ar permite Westland sa creeze noi locuri de munca, iar Rolls-Royce, care face motoarele, ar profita si ea”, a declarat liderul s indicatului Amicus, Bernie Hamilton.
Potrivit The Times, ministrul britanic al Economiei, lord Peter Mandelson, inclina spre oferta Eurocopter, preferând sa modernizeze elicopterele Puma, chiar daca acest lucru ar insemna ca modernizarea acestora sa fie facuta in România, deoarece crede ca, in acest fel, Marea Britanie va primi noi contracte de munca din partea Airbus, compania de avioane detinuta de acelasi consortiu ca si Eurocopter.
Elicopterele de transport Puma au fost construite de firma franceza Aerospatiale, in anii 1960 si 1970. Societatea Eurocopter, care a luat nastere din Aerospatiale, va asigura modernizarea elicopterelor, daca va primi contractul.
Intrate in serviciul Royal Air Force, in anul 1971, elicopterele Puma au in prezent 40 de ani de activitate, iar modernizarea le-ar permite sa continue sa opereze pâna in 2022.
Eurocopter România, subsidiara locala a Eurocopter Group, a realizat, in 2008, o cifra de afaceri de 32 de milioane euro, obtinând o crestere de 50% fata de anul 2007.
Din punct de vedere al serviciilor oferite, Eurocopter România a dezvoltat competente si expertiza de lucru in special pentru elicopterele din familiile Puma si Super Puma, Dauphin, precum si pentru cel mai vândut elicopter al companiei, EC135. În 2008, Eurocopter România a livrat opt aeronave noi si a furnizat servicii de mentenanta pentru 12 elicoptere.
Eurocopter România are peste 100 de angajati, urmând sa faca noi angajari in 2009, pentru a¬si sustine dezvoltarea activitatilor viitoare.
Datorita structurii actionariatului, in care Eurocopter Group detine 51% si compania româna IAR Brasov are o pondere de 49%, Eurocopter România colaboreaza pentru aproape orice activitate desfasurata cu IAR Brasov, subcontractând numeroase servicii catre compania româna.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.