Nici un sfert dintre românii care intenţionau să încheie o asigurare nu au realizat acest lucru

0

Nici un sfert dintre românii care intentionau in 2008 sa incheie o asigurare nu au realizat acest lucru, releva un studiu realizat de Mednet Marketing Research Center in colaborare cu Media XPRIMM, in perioada 2-14 apr ilie 2009. Cercetarea s-a bazat pe intervievarea unor persoane adulte (22 – 65 ani inclusiv) din Bucuresti si orase cu mai mult de 100.000 locuitori prin intermediul interviurilor telefonice efectuate cu ajutorul sistemului CATI.

Conform unui studiu realizat in anul 2008, 36,5% dintre românii intervievati intentionau sa incheie o asigurare in viitorul apropiat. Cei mai multi dintre ei (15,1%) se gândeau la o asigurare de viata, urmati fiind de cei care isi doreau o asigurare de locuinta (12,8%).
Studiul re leva faptul ca cei care intentionau sa inche ie o asigurare erau preponderent femei, cu vârsta cuprinsa intre 18 si 45 de ani, cu studii medii si superioare, proprietari ai unei locuinte. Majoritatea aveau venituri mai mici de 2.000 de lei si cons iderau ca le ajung pentru un trai decent, dar nu pentru achizitionarea unor obiecte mai scumpe.
Dupa aproape un an, dintre cei 36,5% care declarau ca intentioneaza sa incheie o asigurare, doar 22,3% au si realizat acest lucru. Preferintele au ramas insa aceleasi, in top fiind asigurarile de viata si asigurarile de locuinta.
Siguranta personala (fizica si psihica) si siguranta financiara sunt principalele motive pentru care respondentii au incheiat asigurari. Pe de alta parte, lipsa banilor, aparitia altor prioritatii si alte efecte ale crizei au constituit principalele motive pentru care mai bine de trei sferturi dintre cei intervievati au renuntat la ideea de a mai incheia o asigurare, releva studiul realizat de Mednet Marketing Research Center.
De remarcat ar fi faptul ca, desi dintre cei care declarau ca doresc sa incheie o asigurare, cei mai multi aveau venituri lunare mai mic i de 2.000 de lei, aproape jumatate dintre cei care au si reusit sa faca acest lucru au venituri lunare mai mari de 3.000 de lei.
Studiului panel realizat de Mednet Marketing Research Center in aprilie 2009 arata ca 35,3% dintre românii chestionati intentioneaza sa incheie o asigurare in viitorul apropiat, schimbându-se insa preferintele pentru produsele de asigurare: 53,9% vor acum sa incheie o asigurare pentru locuinta si 31% vor o asigurare de viata. Acelasi studiu arata ca sunt mai tentati sa incheie o asigurare cei care nu au avut nicio data una.
De asemenea, rezultatele studiului arata ca, in perioada de criza, românii considera asigurarea de locuinte ca fiind cea mai necesara, pe locul doi aflându-se asigurarea de tip Casco. Pe ultimul loc in lista prioritatilor celor chestionati se afla pensia privata facultativa.
Acelasi studiu reflecta faptul ca cei mai multi dintre români se simt afectati de criza financiara intr-o oarecare masura, in special in ceea ce priveste veniturile lor lunare, dintre acestia 45% gasind totusi resursele necesare pentru incheierea sau reinnoirea unei polite de asigurare. Un lucru inbucurator a fost faptul ca aproximativ 70% dintre cei intervievati nu isi simt amenintat locul de munca in aceasta perioada de criza.
Mednet Marketing Research Center este o companie româneasca privata, care reuneste unii dintre cei mai buni specialisti cu o bogata experienta individuala (peste 17 ani) in domeniile cercetarii de piata, statisticii si informaticii.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.