E-comerţul susţine că nu este afectat de criză

0

Specialistii in vânzari si marketing via Internet s-au reunit joi, 28 mai, la Geneva, pentru a doua editie a salonului E-Comert, potrivit ziarului elvetian Le Temps.
“Numarul de expozanti a urcat de la 30 la 50 si avem 2.000 de participanti, fata de 1.100 anul trecut”, afirma Alain Laidet, director al societatii franceze E-Business, organizatorul evenimentului.

La ora digitalizarii, mai merita oare organizarea unei intâlniri intr-un asemenea salon?, intreaba ziarul elvetian mentionat. “Bineinteles ca da! Ne gândiseram sa lansam un salon virtual, in stilul “Second Life”, dar contactul fizic este mult mai important”, adauga Alain Laidet.
Expozantii la acest salon nu par deloc afectati de actuala criza. Hervé Bloch este director, in special pentru Elvetia, la Emailvis ion, specializata in marketing prin e-mail: “Unii clienti vin sa ne vada spunându-ne ca bugetul lor pentru marketing a fost redus si ca sunt foarte interesati de marketingul prin e-mail, unde fiecare clic este masurabiľ, explica acesta.
Hervé Bloch remarca, de asemenea, ca acum se impune mai ales fidelizarea clientilor actuali mai degraba decât atragerea de noi clienti, o operatie mai costisitoare. Printre clientii Emailvision se afla in special Orange, Club Med sau Roche.
De asemenea, Jean-Philippe Di Julio, director IT la Infogest, se declara la fel de optimist. Societatea sa, cu sediul la Nyon, este specializata in subcontractarea integrala a activitatilor de e¬comert. “Facem de toate: de la gestionarea public itatii personalizate prin posta pâna la logistica, trecând prin serviciul dupa-vânzare si crearea de site-uri web.
Nu remarcam o scadere a activitatilor noastre.” Jean-Philippe Di Julio afirma ca 90% din solicitarile adresate societatii sale sunt prelucrate in interior si 10% sunt subcontractate. Infogest numara 40 de salariati in Elvetia, in total fiind o suta, daca se includ si cei din Franta, Portugalia si Polonia.
La rândul ei, firma Mobile News Channel (MNC), cu sediul la Lausanne, este activa pe o nisa precisa: cea a SMS-urilor. “Serviciile de informare, de alerta sau de concursuri prin SMS sunt intotdeauna foarte cautate, explica Gabriele Lafranchi, responsabil la MNC.
Dezvoltam, de asemenea, cumparaturile prin SMS, precum prezervativele, care vor fi curând livrate discret la domic iliu. Vom testa in curând si vânzarea de bilete de transport public prin SMS la Zurich.”
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.