Afacerile finilor primarului Nichita sunt „la secret”

– Administratorului SC Laser Co SRL Iaşi, Letiţia Popa, s-a arătat vădit deranjată de faptul că reporterii revistei FINANCIARUL s-au interesat de proiectul de investiţie pe care societatea intenţionează să-l dezvolte în extravilanul comunei Miroslava.

.
Soţii Letiţia şi Gabriel Popa, patronii societăţii Laser Co din Iaşi şi finii primarului Iaşului, Gheorghe Nichita, au obţinut de la Serviciul Avizare Autorizare şi Disciplină în Construcţii din cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, în data de 25 martie 2009, aprobarea PUZ-ului pentru construirea de spaţii prestări servicii, turism, birouri, depozitare şi producţie nepoluantă.

„Nu ştiu, nu cred că s-a depus vreo documentaţie la CJ”, ne-a spus Letiţia Popa, luni, 8 iunie, după trei luni de la obţinerea avizului.

După nici un minut de la susţinerea acestei declaraţii, fina primarului Nichita s-a dat de gol spunând:

Am vrut să vedem pentru ce tip de activitate putem primi autorizaţie în zona respectivă. Dar este mult prea devreme să vă spunem”.

„Dar nu înţeleg de ce ar trebui să ştie FINANCIARUL ce proiecte avem noi. Cred că ar trebui să existe o confidenţialitate a documentelor. Cum este posibil ca o instituţie publică precum CJ să dezvăluie ce avize i se cer de către persoanele fizice sau juridice?”, a întrebat Letiţia Popa, iritată de faptul că, în România, activitatea instituţiilor statului, plătite din bani publici, trebuie să fie una transparentă.

Citeste si:  Cât câștig poate aduce un hectar de lavandă

Finii primarului, oameni de afaceri cu deficit de moralitate

Amintim că soţii Letiţia şi Gabriel Popa, patronii Laser Co SRL, finii primarului Iaşului Gheorghe Nichita au intrat în atenţia presei, anul trecut, când a fost dezvăluit faptul că cei doi şi-au rezervat la OSIM marca „Copou”.

Tot liberul acces la informaţii şi încăpăţânarea presei de a da publicităţii „ingineriile” unor oameni de afaceri cu deficit de moralitate au fost „de vină” şi pentru dezvăluirea care a cutremurat, în martie 2008, opinia publică ieşeană.

Pe scurt, în Buletinul Oficial de Proprietate Industrială, din decembrie 2007, a fost publicată decizia de atribuire a mărcii Copou către firma „Laser Co” pe mai multe domenii, printre care: publicitate, administraţie comercială, asigurări, afaceri financiare, monetare şi imobiliare.

Dacă informaţia nu ar fi fost descoperită de presă, pe ultima sută de metri, cu 12 zile înainte de expirarea termenului de contesataţie, firma respectivă obţinea dreptul de proprietate asupra mărcii.

Urmarea era că oricine dorea să utilizeze cuvântul „Copou” pentru a promova un anumit produs, ar fi fost obligat să plătească o „taxă de şmecher” în contul SC Laser Co.

Brandul „Copou”, încă în dispută la OSIM

Cu toate că, iniţial, reprezentanţii municipalităţii au promis să depună contestaţie pentru ca marca să nu fie însuşită de soţii Popa, ulterior, naşul lor (n.r. primarul Iaşului, Gheorghe Nichita) le-a luat apărarea spunând că rezervarea denumirii Copou de către o anumită persoană nu aduce niciun prejudiciu oraşului Iaşi.

Consilierul local Anghel Ficu a preluat iniţiativa şi a contestat la OSIM cerea celor doi oameni de afaceri.

Citeste si:  Află ce firme îşi schimbă asociaţii sau administratorii - 22 noiembrie 2011

„Ultima informaţie pe care o am despre stadiul dosarului este că OSIM mi-a acceptat opoziţia, iar cererea de înregistrare a Laser Co a fost respinsă. Nu ştiu, deocamdată, dacă firma respectivă a făcut opoziţie, la rândul ei, sau nu”, ne-a declarat, luni, 8 iunie, Anghel Ficu.

Scandalul „Copou” nu este singura ispravă care a adus celebritatea trioului format din primarul Nichita şi finii săi, numele lor fiind legate şi de alte dezvăluiri de presă.

Soţii Popa, prin  intermediul firmelor la care sunt acţionari –  Laser Co SRL şi Publimedia SRL – au obţinut contracte cu RAJAC, în valoare de  jumatate de milion de euro, în perioada când naşul lor conducea Regia.

Imediat după ce Gheorghe Nichita a ajuns primar, presa ieşeană a dezvăluit că soţii Popa au fost  răsfăţaţi de Primărie cu 800 de milioane ROL, pentru tipărirea a 1.750 de albume despre oraşul Iaşi.

În aceste condiţii, se naşte întrebarea – cum se face că fina primarului Nichita nu a aflat, deja, că activitatea autorităţilor statului se supune legii adminsitraţiei publice şi are drept principiu de căpătâi, liberul acces la informaţii?

Citeste si:  Trenuri suplimentare de Sărbătoarea Sfintei Parascheva

Autor:

Alina UNGUREANU, Financiarul


Mai multe despre acest subiect:.

Brandul „Copou”… confiscat!

–  Brandul „Copou” a fost pe punctul de a fi confiscat de o firma privata patronata de finii lui Gheorghe Nichita, primarul Iasului: Elena si  Gabriel Popa.

Actionarii firmei „Laser Co” au fost „baieti destepti” si s-au gandit sa inregistreze „Copou” ca marca la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci.

Discutie Elena Popa – reporter Tele’M:

E.P.: „Mi se pare de-a dreptul ciudat, pana la  urma am inregistrat zeci de marci, e un  lucru care l-am facut, nu l-am facut cu scopul  de a-i face cuiva vreun rau, pur si simplu am  inregistrat marca „Copou”, atat”

R:” Daca cineva  vrea sa-si faca publicitate trebuie sa va  ceara voie”
E.P.:” E firesc, asta e o regula de  folosire a oricarei marci. Nu poti sa  folosesti o marca pe clasa respectiva fara sa  ai dreptul de folosire, nu?”

R.:” Domnul primar  Nichita ce spune de chestia asta?”
E.P.:” Dar ce  treaba are domnul primar cu ce facem noi?!”

Cititi mai multe AICI

.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata