Scade motivarea angajaţilor din companiile europene

Hewitt Associates, lider de piata in consultanta si outsourcing in domeniul resurselor umane, a elaborat un studiu la care au participat 4000 de manageri a 700 de firme unde lucreaza 160.000 de angajati, localizate in 11 tari.

Rezultatele studiului, anuntate marti printr-un comunicat, arata ca scade motivarea angajatilor, fenomen remarcat anul acesta in 31% din organizatiile participante la studiu, fata de numai 15%, in anii trecuti.

La categoria companiilor mici si mijlocii din Europa Centrala si de Est (CEE), studiul Best Employers 2008/09 plaseaza pe primul loc compania Ceva Logistics (Turcia), iar Ritz Carlton Turcia a ocupat locul intâi la categoria companiilor mari.

Citeste si:  UE va acorda Ucrainei un împrumut de 500 milioane de euro

Premiul special de excelenta Best Employer la nivel regional a fost acordat firmelor Microsoft, Hilti, DHL, McDonalďs si GlaxoSmithKline.

Lista primilor clasati Best Employers totalizeaza 30 de companii, insumând ambele categorii mentionate mai sus.
Conform informatiilor transmise de Hewitt, patru companii din România au obtinut titlul de Best Employer in Europa Centrala si de Est, si anume Adobe Systems, Syngenta Agro, Tuca Zbarcea & Asociatii si McDonalďs Romania.

Rita Veres, coordonatorul proiectelor de implicare si satisfactie din cadrul Hewitt Europe, a mentionat ca “ingrijorarea si incertitudinea sporita cu privire la viitor influenteaza puternic atitudinea angajatilor, creeaza confuzii si conduc la cresterea comportamentelor neproductive, angajatii concentrându-si eforturile mai degraba pe sine decât asupra companiei si clientilor sai.

Citeste si:  Carnea animalelor clonate va ajunge curând pe rafturile supermarketurilor europene

Acesta este opusul rezultatului pe care si-l doresc companiile.”

Lipsa de implicare a angajatilor este cauzata, intre altele, de faptul ca doar 38% dintre angajati considera ca sugestiile si ideile lor sunt luate in considerare de catre managerii de top ai companiilor, numai 46% dintre ei simt ca sunt bine informati atunci când au loc schimbari organizationale si 45% considera ca managementul comunica deschis si onest despre viitorul companiei, iar 19% nu cred ca managerii ii considera cel mai valoros bun al companiei.

Citeste si:  Vizita lui Putin în Serbia, "conectată" la South Stream
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close