YouTube: pierderi masive sau estimări eronate?

– O serie de analisti financiari considera ca YouTube genereaza pierderi importante pentru Google, iar compania americana nu face niciun efort pentru a dezmiti aceste informatii, pur si simplu trece cu vederea aceste atacuri, ignorand de fapt insistenta cu care rivalii vor sa afle detaliile financiare al celui mai mare site de video din lume.

.
Conform RampRate, o companie de analiza in domeniul IT, costurile YouTube ar putea fi de 175 de milioane de dolari. CreditSuisse a estimat deja anterior pierderi de 470,6 milioane de dolari. Vorbim de cheltuieli operationale, fara a lua in calcul eventualele investitii in cercetare sau marketing.

Discutiile privind pierderile si metodele de monetizare a YouTube s-au dovedit extrem de populare pe Internet. De fapt, discutiile continua de cand Google a cumparat Youyube in 2006 pentru 1,76 miliarde de dolari. Merita site-ul atatia bani? A adus altceva decat trafic? Cum va face Google bani din el? Intrebarile raman in picioare.

Totusi, YouTube ramane site-ul de video fara concurent real la ora actuala, asa cum motorul de cautare Google nu are inca un concurent puternic. Google a recunoscut oficial ca YouTube nu este profitabil si a introdus reclamele Adsense pentru a aduce un venit suplimentar.

Dar deocamdata nu a dat informatii suplimentare, lasand analistii sa faca diverse estimari.

Mai mult, RampRate spune ca Google incurajeaza studiile legate de pierderile masive ale YouTube pentru ca astfel negociaza mai bine cu studiourile de la Hollywood si cu casele de muzica obtinand cele mai bune contracte.

De asemenea, stiind ca YouTube pierde bani, proprietarii de drepturi de autor nu vor cere in instanta daune prea mari in cazul unui proces. Ba chiar sunt foarte descurajati de perspectiva unui astfel de demers.

YouTube a refuzat sa comenteze direct concluziile RampRate.

Sursa: Bloombiz

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.