Cel târziu luni, CFR-iştii vor avea salariile pe carduri

Cel târziu luni, CFR-istii vor avea salariile pe carduri, a declarat, miercuri, subsecretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Constantin Axinia.

“În prezent, situatia este sub control.

Suntem uimiti de faptul ca, desi am purtat discutii cu sindicatele si le-am informat ca in aceasta perioada vom avea probleme cu incasarile la CFR Calatori si la CFR Marfa, pe considerente ca Infrastructura este finantata din taxa de utilizare a infrastructurii de la acestea doua, iar banii de la CFR inca nu au intrat in contul CFR Infrastructura, dar asa cum am promis si cum le-am spus liderilor de sindicat, cel târziu luni banii vor fi pe cardul lor”, a spus Axinia.

Reprezentantul MTI a precizat ca s-a incercat stabilizarea platii salariilor si acest lucru ar fi reusit daca nu era “aceasta sincopa cu incasarile la CFR Calatori”.

“Dar, pâna luni, salariile vor fi platite.

La CFR Calatori s-a platit in prima transa 50%, urmeaza ca luni sa se plateasca restul de 50%, la Infrastructura se va plati la fel, in aceasta varianta, la fel si la CFR Marfa”, a subliniat Axinia.

Potrivit subsecretarului de stat, datoriile CFR Marfa catre CFR Infrastructura se ridica la circa 30 milioane de lei, iar cele ale CFR Calatori sunt de circa 300 de milioane, insa s-au inceput platile de la CFR Calatori catre CFR Infrastructura.

Citeste si:  Două producţii de la Berlinala 2014, pe marile ecrane româneşti

Totodata, Constantin Axinia a atras atentia salariatilor aflati in greva ca actiunea lor va avea urmari grave asupra viitorului Cailor Ferate.

“Nu faceti bine nici pentru dumneavoastra, nici pentru imaginea Caii Ferate oprind aceste trenuri, pentru ca dispersam si bruma de calatori pe care o mai avem acum pe transportul de Cale Ferata Calatori.

Vreti sa pierdem si transportul acesta si pe cel de marfa? Gânditi-va ca facem toate eforturile sa revigoram transportul de calatori si pe cel de marfa.

Atentie, pentru ca greva dumneavoastra va avea urmari grave asupra viitorului Caii Ferate”, a avertizat Axinia.

Oficialul a precizat ca, in cazul in care situatia degenereaza si alte trenuri vor fi oprite, persoana care va opri trenul va raspunde pentru aceasta fapta.

“Asta inseamna reducerea retributiei pâna la desfacerea contractului de munca. Pentru cei care atenteaza la siguranta circulatiei, va fi cu desfacerea contractului de munca.

La noi, la Calea Ferata, sunt niste ordine, niste reglementari. Fiti foarte atenti la aceste instructiuni: Oprirea trenurilor de calatori, oprirea trenurilor de marfa reprezinta un atentat la siguranta circulatiei”, a subliniat el.

În opinia lui, nu exista greve spontane la Calea Ferata.

“În urma cercetarilor pe care le-am facut cu ocazia opririi circulatiei in Gara de Nord, sa stiti ca sindicatele nu au fost asa departe de acest fenomen, ci s-a stiut.

Citeste si:  Mărtuirii documentare băcăuane despre Toma Caragiu şi Octavian Cotescu

Oamenii nu au declarat in scris, ci verbal ca in spate le lor sunt si unii dintre liderii de sindicat. Daca liderii de s indicat vor sa faca greva, sa o faca legal.

Atunci, stam la masa si negociem. Dar atentie foarte mare, ca intr-o perioada de criza aceste opriri de circulatie vor avea repercursiuni care vor afecta traficul de calatori si de marfuri.

Sa fie foarte responsabili de tot ce fac (salariatii – n.r.), la fel si cei care stau in spatele lor”, a spus subsecretarul de stat.

El a subliniat ca protestele declansate miercuri pe calea ferata nu sunt greve, ci opriri ale circulatiei la Brasov si in câteva statii – Sighisoara si Sibiu.

“Vreau sa va spun ca, din cele sapte trenuri, patru au fost puse in circulatie, iar trei asteapta sa intre pe circulatia normala, astfel incât sa nu mai avem perturbari de circulatie.

Deci, nu sunt doua regionale, nu stiu cine a adus aceasta informatie. În momentul de fata, nu se va opri circulatia nici pe Regionala Timisoara, nici pe Iasi si nici in alte regionale din tara”, a dat asigurari Constantin Axinia.

Citește și
1 Comentariu
  1. TUDOR spune

    nu sunt bani pentru salariati? pentru administratie sigur sunt nu-i asa? daca nu sunt bani ar trebui sa nu mai fie nici un salariat disponibil macar 3 zile ! sa vada administratia cum ar circula trenurile!aceasta sau mai bine spus acestia au uitat ca salariile dumnealor sunt aduse de cei de jos !

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner