Coincidenţă? Elena Udrea şi-a rescadenţat creditul la BRD în perioada în care banca devenea sponsorul clipului pentru Eurosport

– Potrivit declaratiilor de avere din 5 ianuarie, la preluarea mandatului, respectiv 10 iunie, ministrul turismului, Elena Udrea, are un credit contractat la banca BRD – Societe Generale. Creditul initial, potrivit primei declaratii, era de 3.287.000 de euro (cu scadenta in 2009), dar, ulterior, acesta a fost majorat, probabil printr-o refinantare, la 3.297.000 de euro  (cu scadenta in 2010) dupa incheierea parteneriatului dintre banca si Ministerul Turismului pentru campania de promovare a Romaniei.

.

Pentru a intelege intreaga schema, trebuie sa spunem mai intai ca, la debutul mandatului de ministru al turismului, Elena Udrea a mentionat in declaratia de avere, completata pe 5 ianuarie, ca are un credit la banca BRD – Societe Generale, contractat in 2007, cu scadenta in 2009, in valoare de 3.287.000 euro.

Dupa cinci luni, pe 10 iunie, Elena Udrea mentioneaza o alta valoare a creditului catre aceeasi banca BRD. De data aceasta, imprumutul este de 3.297.000 euro, cu 10.000 de euro mai mult, iar scadenta este anul viitor.

Cu alte cuvinte, creditul a fost fie majorat si reesalonat fie majorat si refinantat. In ambele cazuri, sansele ca o persoana fizica sa obtina asemenea privilegii de la o institutie bancara, mai ales in aceasta perioada de criza, sunt extrem de mici, poate chiar inexistente. Trebuie sa ai o colaborare extrem de buna cu banca pentru a primi un asemenea cadou.

Citeste si:  Lui Băsescu nu-i place frunza de promovare a turismului românesc

BRD plateste proiectul ministrului

Din ianuarie si pana in iunie, Elena Udrea a avut o activitate prodigioasa ca ministru al turismului, rezultatul fiind crearea conceptului “Romania – Land of choice”. Si pentru ca acest concept sa fie cat mai bine promovat in Europa, a fost nevoie de realizarea unui clip publicitar.

Pentru ca producerea acestuia sa nu coste statul roman, Elena Udrea a preferat o sponsorizare. Aici intervine BRD, care a platit creatia si productia clipului publicitar, inclusiv aparitia a trei mari sportivi ai Romaniei: Ilie Nastase, Nadia Comaneci si Gheorghe Hagi. Trebuie spus ca BRD este o institutie bancara franceza, la fel ca si actionariatul Eurosport, respectiv Grupul TF1.

Crearea si producerea clipurilor in care apar Gheorghe Hagi, Ilie Nastase si Nadia Comaneci a fost incredintata agentiei oficiale a BRD, ADDV Euro RSCG.

Spoturile care urmeaza a fi difuzate pe Eurosport, detinut de o companie franceza, au fost produse de Multimedia Est, dupa ce banca a semnat protocolul cu Ministerul Turismului.

Citeste si:  Ucraina dorește să nu fie implicată în afacerile interne din SUA-consilier al președintelui Zelenski

Ministrul turismului a hotarat sa schimbe pe ultima suta de metri conditiile de participare la licitatia care se va tine pentru difuzarea clipurilor sponsorizate de BRD-Societe Generale.

Cu aproximativ o saptamana inaintea licitatiei, Elena Udrea a emis o circulara prin care informeaza ca anul de referinta in privinta audientelor inregistrate de posturile de televiziune paneuropene nu mai este 2008, ci 2007. Ministrul a tinut sa se asigure ca banii ajung exact unde trebuie, chiar daca pe fir ar putea intra intermediari.

Astfel a fost urzită o intreaga afacere care s-a parafat cu partea romana, in care actorii principali erau Eurosport si BRD, ambele fiind detinute de capitalul international francez. Promovarea clipurilor publicitare ale României va costa statul aproape 1,2 milioane de euro.

Continuarea în Gardianul

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner