Automobilele germane din programul de casare, prilej de fraudă masivă în Olanda

Politia si asiguratorii olandezi sunt pe urmele unei fraude de proportii cu automobile germane din programul de casare, paguba produsa fiind estimata de asiguratori si de fisc la milioane de euro, scrie ziarul olandez Telegraaf.

Escrocheria este simpla.

Automobilele accidentate importate ca atare din Germania sunt inregistrate la asiguratorii olandezi, dupa un timp fiind solicitata de la acestia o despagubire pentru stricaciunile acestora, ca si cum paguba s-ar fi produs in Olanda printr-un accident colateral, de exemplu prin viraj lateral din cauza unui automobilist venind din partea opusa, prin care respectivul automobil a lovit un copac.

Într-un numar de cazuri inca necunoscut – pe baza sondajelor pare a fi vorba de un numar foarte mare – asiguratorii olandezi, fara sa stie, plateau despagubiri pentru automobilele importate deja cu titlu de vehicule accidentate.

Politia, Serviciul National de Circulatie (RDW) si asiguratorii olandezi efectueaza acum o cercetare comuna legat de importul a circa 8.000 de automobile, pentru care vama olandeza a acordat o reducere a taxei pe automobile personale si biciclete (BPM – Belasting van personenauto’s en motorrijwielen).

Citeste si:  Joe Biden este gata să anunțe retragerea SUA din Afganistan

În 4.800 de cazuri este vorba despre masini germane accidentate, importate cu urme grave de deteriorare.

Proprietarii trebuiau sa plateasca BPM pentru valoarea la zi a vehiulului, care era doar o fractiune din valoarea pe care o are automobilul in cazul in care nu prezinta urme de accidentare.

Importul de astfel de automobile a fost stimulat si de faptul ca programul german al primei de casare este un succes atât de mare incât o intreaga flota de automobile germane vechi a luat drumul Olandei, automobile care ar fi trebuit casate.

Escrocii nu primesc doar bani care acopera paguba, suma respectiva continând si acea parte din BPM pentru un automobil in stare buna asa ca si fiscul este in acest caz afectat.

Biroul de Asigurari pentru Criminalitatea in Domeniul Auto (VBV – Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit) a realizat nu de mult o ancheta prin sondaj, comparând un mare numar de documente de constatare a daunelor in cazul automobilelor germane importate cu dosarele de vama ale respectivelor automobile.

Citeste si:  Unde trăiesc cei mai fericiţi oameni din lume?

În 80% din cazuri a fost constatata prezenta fraudei, stricaciunea pentru care se solicitau despagubiri dovedindu-se deja existenta in momentul importului.

În cea mai mare parte a cazurilor a fost vorba de automobile marca Audi, Mercedes si BMW. Punctul de Informare National pentru Criminalitate in Domeniul Auto efectueaza acum o analiza a celor 8.000 de automobile importate, pentru care s-a solicitat o reducere a BPM.

Rob Smitskamp de la VBV arata ca practicile actuale sunt extrem de profitabile.

Un exemplu, spune el, este un Mercedes 320 Avantagarde, cu o valoare reala de circa 65.000 de euro, caruia, din cauza unei stricaciuni in valoare de 48.000 de euro, i-a fost stabilita o valoare la zi de doar 1.500 de euro.

Atunci când masina a fost importata, a fost calculata ca baza pentru BMP valoarea la zi si nu valoarea inainte de producerea stricaciunii.

Automobilul a fost inregistrat apoi la un asigurator olandez, dupa care, peste ceva vreme, i s-a solicitat acestuia plata pagubei respectivei, declara Smitskamp.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner