CFR Marfă transportă în prezent 40% din cât transporta anul trecut

– CFR Marfa transporta in prezent 40% din cât transporta anul trecut, iar CFR Infrastructura este in colaps, a apreciat, luni, intr-o conferinta de presa, presedintele Asociatiei Transportatorilor Feroviari din România (ATFER), Constantin Pestrea.

– “Daca aceasta criza se va adânci, disponibilizarile nu se vor opri aici”, a spus Pestrea. El a subliniat ca restul operatorilor privati “nu au dat faliment, dar sunt bolnavi”

.

El a aratat ca, in 2008, CFR Marfa asigura 70% din tot ceea ce se transporta pe calea ferata, restul de 30% fiind transportat de cei 25 de operatori privati.

Citeste si:  Cum am pierdut în 2010 fonduri europene nerambursabile de 875 milioane de euro pentru drumuri şi căi ferate

În ceea ce priveste CFR Infrastructura, Pestrea a spus ca aceasta companie va trebui sa aleaga intre a plati salariile si datoriile sau a recurge la concedieri.

CFR Infrastructura este in colaps. Are pus sechestru de catre ANAF pe conturile de clienti, iar CFR Marfa este de asemenea intr-o situatie proasta, intrucât transporta cam 40% din ceea ce transporta anul trecut”, a subliniat presedintele ATFER.

Nici operatorii privati de transport marfa nu au o situatie mai buna – unul a intrat in faliment (societatea Transcombi), iar unul si-a oprit activitatea (Clasfer).

De asemenea, firma Unifer Trans, care a inregistrat o scadere a traficului cu circa 20%, s-a vazut obligata, de la inceputul anului, sa renunte la 80 dintre cei 750 de angajati, dar si la unii dintre muncitorii care lucrau pe platforma de la Medgidia, trimisi in somaj tehnic.

Citeste si:  Emil Boc: Vom discuta cu artiştii care vor grevă fiscală

“Daca aceasta criza se va adânci, disponibilizarile nu se vor opri aici”, a spus Constantin Pestrea. El a subliniat ca restul operatorilor privati “nu au dat faliment, dar sunt bolnavi”.

“Continuarea la nesfârsit a politicii de subfinantare a infrastructurii feroviare si incurajarea tacita si financiara numai a sistemului de transport rutier contribuie, pe de o parte, la distrugerea unei industrii care reprezinta avangarda dezvoltarii industriale românesti, inseamna indepartarea traficului de pe calea ferata, iar, pe de alta parte, impovararea generatiilor viitoare, care vor fi nevoite sa plateasca pentru reconstruirea unei infrastructuri atât de necesara formarii unei societati durabile, dar si condamnarea la subdezvoltare si faliment a producatorilor care depind de transportul pe sina”, a subliniat Pestrea.

Citeste si:  Populaţia României a scăzut, în martie, cu 7.730 de persoane

El a afirmat ca ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, nu face decât sa critice calea ferata, in schimb toti banii ii aloca pentru constructia de drumuri.

Citește și
1 Comentariu
  1. pop v spune

    o sisgura companie cfr ar fi rezolvarea.dar nu se vrea.a fost vorba de restructurarii,nu s-au facut,nici macar cei cu conditii de pensionare nu au iesit in pensie,nici la calatori nici la marfa.din pacate sint mai multi necolaiciuci in prezent,doar presa mai poate salva cfr.restructurarea nu sa facut,fiindca nu exista cioban fara turma,mai bine au trimis 7000cfr in somaj.rugam presa sa ancheteze cfr marf.multumim.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata