UNTRR susţine dezvoltarea transportului combinat RO-LA

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România sprijina autoritatile in lansarea de initiative de dezvoltarea a transportului combinat in România, dar care sa fie bazate pe principii comerciale si in nici un caz pe masuri coercitive administrative, precizeaza un Comunicat de presa al UNTRR.

La inceputul acestui an, UNTRR a adresat ministrului Transporturilor si Infrastructurii o propunere privind unele masuri care sa conduca la ameliorarea situatiei firmelor de transport in contextul de criza economica in curs de accentuare.

În acest context, UNTRR a sustinut ca masura pe termen mediu realizarea unui RO-LA pe baze comerciale si cu finantare europeana MarcoPolo sau similara, Bucuresti-Arad, pentru descongestionarea traficului pâna la finalizarea primei autostrazi care sa lege Bucurestiul de autostrazile europene.

Conform Comunicatului, UNTRR, alaturi de Hungarokombi – Ungaria si Okombi – Austria participa activ in initiativele europene finantate prin Programul European Marco Polo – care subventioneaza transferul modal de pe drum pe calea ferata.

Rezultatul acestei initiative comune a fost Proiectul ROMO-NET “Retea de Autostrazi Ro-La in Europa de Est”, finantat prin Programul Marco Polo care reuneste parteneri din Austria, Belgia, Ungaria si România, inclusiv operatori specializati exclusiv in acest tip de transport combinat, urmarind dezvoltarea infrastructurii si relatiilor RO-LA pe coridorul Romania-Ungaria-Austria¬Germania.

Ca parteneri in acest proiect, UNTRR si Hungarocombi colaboreaza pentru oferirea de bilete tren RO-LA Szeged-Wels la cele mai bune preturi pentru transportatorii români.

Citeste si:  Inspectorii veterinari au descoperit prezenţa bacteriei E-coli în probe prelevate din brânză şi carne de pui

Reprezentantii UNTRR sustin ca in anul 2007 s-a discutat dezvoltarea RO-LA in România, pentru ruta Bucuresti – Arad sau Ploiesti – Timisoara, insa tarifele oferite de CFR Marfa erau mai mari decât ale transportatorilor rutieri.

“Okombi si Hungarokombi sunt gata sa vina sa opereze in Romania impreuna cu CFR RO-LA pe principii comerciale si sa incerce si obtinerea unor finantari prin MarcoPolo, singura teama a lor este decizia politica”, se precizeaza in incheierea Comunicatului de presa al UNTRR.

Recent, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, a anuntat ca, intrucât se apreciaza ca transportul RO-LA reprezinta o modalitate din ce in ce mai convenabila din punct de vedere al reducerii costurilor si al timpului de transport, reprezentantii MTI au decis reintroducerea acestui sistem de transport, la care România a renuntat in anul 2006.

Potrivit lui Pistru, SNCFR detine un parc de 160 de vagoane speciale pentru transportul RO¬LA, dintre care 40 sunt cu verificarile la zi, celelalte urmând sa fie “apte” de a circula pe calea ferata in conditii de siguranta, in urmatoarele 2- 3 saptamâni.

“Într-o prima faza vom incerca sa introducem acest sistem de transport pe ruta Constanta – Bucuresti (Gara Progresul) – Vladimirescu (Glogovat), judetul Arad, unde avem platforme de incarcare, functie de eventualele solicitari putând transporta TIR-urile pâna la Wels, in Austria.

Citeste si:  Black Friday 2019: Tranzacții de peste 107 milioane de lei, procesate de PayU, la ora 11:30

Garniturile care vor circula pe aceasta ruta vor avea, functie de solicitari, avea 20- 25 de vagoane, pe fiecare vagon urmând sa se afle un TIR, plus un vagon cuseta pentru soferi”, a precizat Eusebiu Pistru.

În continuare, acesta a mai precizat ca pentru data de 27 iulie este prevazuta plecarea unui tren de vagoane speciale RO-LA goale, din Statia CFR Glogovat, cu destinatia Constanta, pentru a se stabili timpul in care se parcurge aceasta distanta, dupa care se va face o evaluare a costurilor implicate de acest sistem de transport.

Gândit ca o solutie alternativa la transportul rutier de marfuri, transportul combinat RO-LA reprezinta realizarea de transporturi mai eficiente, sigure si cu un timp de tranzit optim, putând fi o posibilitate egala a transportului rutier.

Sistemul prezinta o serie de avantaje, cum ar fi diminuarea costurilor prin lipsa taxelor de autostrada, diminuarea cheltuielilor pentru combustibil, nu sunt necesare autorizatii de circulatie, optimizarea timpilor de tranzit prin lipsa restrictiilor specifice sfârsitului de saptamâna sau stationari impuse; timpul petrecut de soferi in tren este considerat timp de odihna.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner