Parcurile de distracţii din Franţa nu sunt afectate de criză

0

Daca exista un sector care nu este afectat cu adevarat de criza, in Franta, este cel al parcurilor de distractii. Pe vreme de criza, francezii se multumesc cu turismul de proximitate.

Lanturile si caluseii au mereu clienti, informeaza publicatia franceza 24heures de vineri. În timp ce rezervarile pentru destinatii exotice sunt in cadere libera, parcurile de distractii sunt pe valul turismului de proximitate, care inregistreaza cresteri in conditii de criza.

Parcurile de distractii rezista in ansamblu la apatia generala, mai ales cele care primesc clienti francezi veniti din apropiere, scapând astfel de lipsa turistilor straini, a afirmat marti, 28 iulie, secretarul de stat francez pentru Turism, Hervé Novelli, in timpul unei vizite in parcul Astérix din Plailly, regiunea Oise.

În perioade de criza, francezii recurg mai ales la un turism de proximitate.
“Rezultatele inregistrate de parcuri vor fi in general bune, in pofida crizei”, a adaugat el. Cele o suta de parcuri de distractii din Franta “prezinta in general o situatie buna si numarul vizitatorilor creste de la un an la altul”, spune Hervé Novilli.

Cifra este de 50-70 milioane pe an, conform estimarilor. Didier Arino, de la biroul de studii Protourisme, este de aceeasi parere, spunând ca “in ansamblu, parcurile de distractii se numara printre putinele sectoare care continua sa progreseze, având un numar de vizitatori si o cifra de afaceri in crestere”.

Cifra de afaceri estimata este de 2 miliarde de euro pe an. “Facem mai mult decât sa rezistam. Criza favorizeaza parcurile regionale”, spune Serge Naym, director al parcurilor de distractii ale Companiei Alpilor.

De la inceputul anului, cifra de afaceri a parcurilor de distractii a crescut in ansamblu cu 1,2%, conform unui comunicat de presa de luni, 27 iulie. Parcurile s-au adaptat la conditiile de criza.

De exemplu, pretul biletului de intrare in parcurile Walibi (aproape de Agen si Lyon) a fost redus cu 20%. Cifra de afaceri a crescut cu 30% de la inceputul sezonului, in aprilie.

Alt parc al grupului, Planeta Salbatica, din apropierea orasului Nantes, a inregistrat o crestere semnificativa a cifrei de afaceri (+74%) din aprilie, dupa ce a inaugurat un delfinariu, contând pe 300.000 de vizitatori in acest an, fata de 200.000 in 2008.

“Ca destinatii de proximitate, parcurile de distractii sunt un refugiu in vreme de criza, dând ocazia vizitatorilor sa se desprinda de cotidian”, spune un purtator de cuvânt de la Futuroscope, parc in apropierea orasului Poitiers.

Putin dependent de straini, care nu constituie decât 12-13% din clientela sa, Futuroscope, al treilea dintre parcurile tematice, a inregistrat o crestere a vizitatorilor cu 10% in iulie.

Aceste observatii sunt valabile si pentru parcul Astérix, care a primit anul trecut circa 1,8 milioane de vizitatori, cifra de afaceri fiind de 68,5 milioane de euro, dar nu si pentru Euro Disney.

Parcul american, primul parc de distractii din Europa, cu 15,3 milioane de vizitatori anul trecut, are cu totul alta situatie: 57% din clientii sai sunt straini, fata de 15% in parcul Astérix.

Sezonul se anunta “complicat” pentru Euro Disney, care “trebuie sa câstige acum o clientela de proximitate” pentru a compensa lipsa turistilor straini in Franta, a afirmat Didier Arino.

Din octombrie 2008 pâna in martie 2009, parcurile in culorile lui Mickey au inregistrat un numar record de vizitatori – 7,1 milioane -, datorita cresterii semnificative a numarului de clienti francezi (+18%).

Însa scaderea numarului de turisti spanioli (-40%) si britanici (-11%), care cheltuiesc mai mult, a afectat incasarile, in scadere cu 7,3%.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.