140.000 de euro – parcarea maşinilor returnate firmelor de leasing

1

– Marile companii sunt obligate să închirieze terenuri imense la marginea Capitalei pentru a avea unde să parcheze miile de maşini aduse înapoi de clienţi

– Firmele de leasing sunt nevoite să achite lunar peste 140.000 de euro numai pentru parcarea maşinilor returnate de proprietarii care nu îşi mai pot plăti ratele.

.

„Cele mai multe dintre firme au găsit locuri de parcare la marginea Capitalei, pentru care plătesc, în medie, preţuri cuprinse între 0,5 şi 3 euro pe mp pe lună”, ne-a declarat Daniel Ivan, fost vicepreşedinte al Asociaţiei Societăţilor de Leasing din România (ASLR).

În prezent, numărul autovehiculelor returnate companiilor de leasing a depăşit, la nivelul pieţei de profil, 10.000 de unităţi.

Considerând că doar jumătate sunt ţinute în parcări improvizate (unele firme au parcări proprii sau trimit o parte dintre maşini în parcările dealerilor auto) cu un cost mediu de 2 euro/mp pe lună, reiese că factura tuturor companiilor ajunge per total la circa 140.000 euro lunar.

La costurile cu parcarea se adaugă şi alte costuri, cu întreţinerea sau promovarea, ridicând factura lunară totală a companiilor la peste o sută de mii de euro.

Unele dintre societăţile de leasing au ales să închirieze spaţii în cadrul târgurilor auto, dar şi în parcările unor malluri sau la subsolul unor hoteluri din Bucureşti.

„Firmele care au relaţii bune cu dealerii auto au optat pentru a-şi duce maşinile în parcurile acestora, pe principiul – cine ştie cel mai bine să vândă o maşină, decât un dealer auto-”, a mai arătat Ivan.

Gândul

Citește și
1 Comentariu
  1. nico spune

    Daca firmele de leasing si bancile si-ar vedea „interesul”, ar acorda „termene de gratie” clientilor care nu-si mai pot plati ratele din motive obiective. In timpul acestui termen de gratie, se poate stabili o dobanda suplimentara/un comision/o taxa care ar putea fi inclusa in suma de plata pe care clientii ar trebui sa o plateasca ulterior, cand „isi revin” din criza financiara.
    Altfel, nu castiga nimic. Simplu fapt ca le-au luat masinilile clientilor nu le ajuta.Daca acestia din urma n-au de unde sa plateasca restul de bani, ce pot obtine mai mult decat o poprire pe veniturile viitoare? Si, asa cum se stie, suma poprita nu poate depasi 50% din venitul clientului. Daca omul mai are datorii si la alte banci, firmele de leasing vor avea de asteptat ani buni pana sa-si primeasca banii.
    Si, intre timp, platesc chirii pe parcari unde tin masinile luate de la oameni. Si incet, incet, multe dintre aceste firme/banci vor da faliment.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.