Peste jumătate dintre europeni sunt online

0

56% dintre europeni folosesc in mod regulat internetul (80% dintre acestia prin intermediul unei conexiuni de mare viteza) fata de doar o treime in 2004, ceea ce face ca Europa sa fie liderul mondial in materie de internet in banda larga, se arata intr-un studiu publicat marti de Comisia Europeana.

De asemenea, potrivit aceluiasi studiu, jumatate dintre gospodarii si peste 80% dintre companii au in prezent o conexiune in banda larga. În plus, Europa este si primul continent cu adevarat “mobil” din lume, numarul abonatilor la serviciile de comunicatii mobile depasindu-l pe cel al cetatenilor (un nivel de 119%).

“Economia digitala a Europei prezinta un enorm potential de generare a unor venituri foarte mari in toate sectoarele, dar pentru a transforma acest avantaj in crestere sustenabila si noi locuri de munca, guvernele trebuie sa joace un rol conducator, prin adoptarea de politici coordonate vizând demolarea barierelor existente in calea noilor servicii,” a declarat Comisarul european pentru societate informationala si mass-media, Viviane Reding.

Cei mai activi utilizatori de Internet sunt tinerii cu vârste cuprinse intre 16 si 24 de ani. 66% dintre tinerii europeni cu vârsta sub 24 de ani navigheaza zilnic pe Internet, fata de 43% cât este media in UE.

În plus, 73% dintre tineri folosesc in mod regulat servicii avansate pentru a crea si pune la dispozitie continut online, de doua ori mai mult decât media la nivelul populatiei UE (35%).

“Ar trebui sa profitam de oportunitatea pe care ne-o ofera o noua generatie de europeni care vor ajunge in curând sa hotarasca lucrurile pe piata europeana.

Pentru a elibera potentialul economic al acestor «nativi digitali», trebuie ca accesul la continutul digital sa devina usor si echitabil”, a apreciat Comisarul Viviane Reding.

Cu toate ca “generatia digitala” pare refractara la ideea de a plati pentru descarcarea sau vizionarea online a continuturilor precum materiale video sau muzica (33% declara ca nu doresc sa plateasca nimic, ceea ce reprezinta dublul mediei la nivelul UE), in realitate, 10% dintre acesti tineri au platit pentru acest gen de servicii fata de media de 5% din populatia UE.

De asemenea, sunt mai dispusi sa plateasca pentru oferte de servicii si calitate mai bune.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.