Încălţămintea Crocs a început să aibă mai puţin succes

0

Firma americana care produce celebrii saboti fluorescenti este in pragul falimentului. Crocs au inceput sa decada.

Faimosii saboti cu gauri, din plastic si foarte ieftini, ajunsi in Statele Unire in 2002, când tara iesea din recesiune, platesc acum scump succesul lor.

Prea solizi si aproape indestructibili, dureaza prea multe sezoane.

Când vine vara, “crocofilii” se hotarasc greu sa-si cumpere a doua pereche, scrie cotidianul francez Liberation de luni. De ce sa mai cheltuiesti 30 de dolari (21 de euro)?

Prin urmare, vânzarile scad, stocurile cresc si firma americana care le produce a scapat la mustata de faliment.

O actiune a firmei, care valora 75 de dolari in 2007, se schimba astazi cu 5 dolari.

Grupul a pierdut anul trecut 185 milioane de dolari si a concediat o treime din salariati, adica 2.000 de persoane.

Compania a anuntat pierderi de 30 de milioane de dolari in trimestrul al doilea si o scadere de 11% a vânzarilor, cifrate la 197 miliane de dolari, fata de 222 milioane in trimestrul precedent.

Conducerea societatii se asteapta la rezultate si mai slabe in trimestrul al treilea al acestui an. Povestea acestui fel de incaltaminte incepuse totusi bine, la Quebec, initiata de Andrew Reddyhoff si Marie-Claude de Billy.

Cofondatorii Creations Foam – la origine, in 1999, a fost procedeul care a permis fabricarea sandalelor din plastic turnat antibacterian – au avut intentia sa lanseze incaltamintea revolutionara.

Erau niste incaltari care se remarcau imediat prin culorile vii si aspectul venit parca de pe Marte.

Moda s-a lansat si succesul a fost asigurat. Dupa câtiva ani, Crocs au debarcat in Statele Unite, apoi in Europa.

Americanii au cumparat procedeul in 2004, iar sediul social al grupului s-a instalat la Denver, in Colorado.

Crocs au facut repede inconjurul lumii, de fiecare data cu o publicitate zgomotoasa. Ramânea de vazut cine le va purta primul in fata camerelor de luat vederi. George W. Bush a deschis parada, urmat de Al Pacino, Brooke Shields si Jack Nicholson.

În 7 ani s-au vândut cam 100 de milioane de perechi. Afacerile mergeau atât de bine pentru Crocs incât in 2006, in toiul euforiei financiare, societatea a intrat la Bursa. Veniturile sale de 200 milioane de dolari ii dadeau aripi.

Patronii sai visau la mai mult. Poate prea mult. Crocs se extinde rapid cu noi fabrici in Mexic si China si isi creaza centre de distributie in Japonia si Olanda.

Însa moda are capriciile ei si Crocs supravietuieste cu greu in conditiile crizei, in pofida celor 120 de modele existente, dintre care versiunea imblanita de iarna sau cu tocuri cui pentru amatorii de plimbari nocturne.

La New York, orasul care nu doarme niciodata si unde oamenii nu inceteaza sa mearga, slapii, vechii papuci de plaja, au inlocuit sabotii de plastic.

De aceasta data, cu ajutorul lui Kate Moss si al Juliei Roberts. Productia a fost transferata in Brazilia, Mexic, România si Vietnam.

Noul director general, John Duerden, adus in martie pentru a relansa marca, este optimist: “Crocs sunt un fenomen de societate, se vorbeste despre ei, fie ca ne plac sau nu.”

Saptamâna trecuta, firma a platit datoriile de 17,8 milioane de dolari si a scapat de faliment. Dar pentru câta vreme?

Conducerea prevede o scadere a vânzarilor, pâna la 150 milioane de dolari in trimestrul al treilea al acestui an. Se vorbeste in cadrul firmei de o reconversie.

Sabotii din plastic ar putea deveni incaltari de uz medical, ajungând la sectiile de ortopedie si podologie, se incheie articolul din cotidianul Liberation.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.