Preşedintele CJ Constanţa crede că doar autorităţile locale pot salva portul

0

Presedintele Consiliului Judetean (CJ) Constanta, Nicusor Constantinescu, crede ca singura solutie pentru eficientizarea activitatii comerciale si operationale in Portul Constanta consta in implicarea administratiei judetene si locale in politica manageriala.

Nicusor Constantinescu a declarat luni ca observatiile facute duminica de catre seful statului, in cursul unei vizite de lucru la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime – Constanta (APMC), referitoare la nivelul mare al taxelor portuare practicate la Constanta, semnalele transmise de administratia locala, in ultimii 5 ani, referitoare la cuantumul mare al taxelor portuare de aici in comparatie cu alte porturi din bazinul Marii Negre.

“Noi am avertizat in numeroase rânduri asupra faptului ca numarul scazut de nave care au operat in Portul Constanta in ultimii cinci ani (2004 – 2008 nefiind perioada de criza), precum si gradul scazut de utilizare a infrastructurii portuare au demonstrat si demonstreaza fara echivoc ca politica monopolista a Ministerului Transporturilor, respectiv a APMC si a tuturor celorlalte institutii responsabile de stabilirea tarifelor portuare a fost neprofesionista, total gresita si a condus la subminarea economiei judetului Constanta, implicit a economiei nationale a României”, a declarat Constantinescu.

El a adaugat ca “raspunsul “marilor strategi” la solicitarile noastre de scadere a tarifelor in concordanta cu cele ale porturilor concurente a fost intotdeauna majorarea acestora, inclusiv a taxelor percepute agentilor economici care isi desfasoara activitatea in incinta portuara”.

“În plus, APMC a adaugat si alte biruri taxând agentii economici cu preturi umflate, utilitati precum apa potabila si curentul electric, ceea ce a generat astfel cresterea costurilor operatorilor si a tarifelor percepute de acestia, la rândul lor, catre armatori, cel mai la indemâna exemplu fiind tarifele de pilotaj si remorcaj, aplicate de firmele private, tarife direct proportionale cu costul ridicat al utilitatilor si al taxelor practicate de APMC”, a mai spus Constantinescu.

De asemenea, Nicusor Constantinescu crede ca solicitarea presedintelui Traian Basescu, sustinuta acum si de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, de reducere cu 50% a tarifelor portuare, este una conjuncturala, din perspectiva apropiatei campanii pentru alegerile prezidentiale.

“A trebuit sa treaca un cincinal si sa vina o noua campanie pentru alegerile prezidentiale, din noiembrie, pentru ca presedintele României, fost ministru al Transporturilor de doua ori, sa constate ca taxele de la noi sunt semnificativ mai mari, acesta fiind motivul principal pentru care armatorii ocolesc Portul Constanta.

A trebuit sa se apropie campania electorala pentru ca sa se ia decizia de reducere cu 50% a tarifelor de operare in Portul Constanta, reducere pe care am solicitat-o in mod repetat in ultimii 5 ani.

Mai mult, acum si Radu Berceanu, fost si actual Ministru al Transporturilor, este de acord cu presedintele Traian Basescu, desi, in urma cu doi ani, când era membru in Guvernul Tariceanu, a girat si aprobat politica dezastruoasa de tarife a APMC”, a adaugat presedintele CJ.

În concluzie, Nicusor Constantinescu sustine ca actualul dezechilibru al politicii tarifare din Portul Constanta, in raport cu piata regionala, dar si experienta fasta a strategiei de marketing pe care a parcurs-o aeroportul international, in ultimul an, dupa preluarea unui pachet semnificativ de actiuni de catre administratia judeteana, impune, de la sine, implicarea Consiliului Judetean si a Consiliului Local Municipal Constanta in politica manageriala a celui mai mare port din Bazinul Marii Negre si Mediterana de Est.

“Aceasta este de fapt motivatia pentru care Portul Constanta trebuie sa apartina de drept autoritatilor locale, Primariei Municipiului Constanta si Consiliului Judetean Constanta, asa cum se intâmpla in toate porturile moderne din lumea civilizata, deoarece administratiile locale sunt singurele care au interesul valorificarii la maxim a infrastructurii existente si a pozitiei geostrategice, prin luarea tuturor deciziilor necesare maririi traficului de marfuri, factor generator de dezvoltare locala, de crestere a numarului de locuri de munca bine platite si de sporire a veniturilor la buget.

Experienta arata ca acolo unde Consiliul Judetean Constanta s-a implicat si anume in managementul aeroportului international Mihai Kogalniceanu, traficul aerian s-a majorat chiar in conditii de criza economica, numarul de pasageri aferent primului semestru al anului 2009 fiind cu 49% mai mare decât semestrul I al anului precedent, iar veniturile proprii comparate pe aceleasi perioade mai mari cu 35%.

Secretul acestor rezultate a fost diminuarea tarifelor umflate care se percepeau companiilor aeriene inainte de intrarea Consiliului Judetean Constanta in actionariatul aeroportului si stabilirea acestora in functie de competitorii de pe piata si a conditiilor specifice”, a concluzionat Nicusor Constantinescu.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.