Raportul final al Comisiei Nemirschi, amânat pentru septembrie 2009

0

Raportul final al Comisiei Nemirschi a fost amânat pentru 18 septembrie, deoarece au aparut elemente noi si trebuie audiate si alte persoane, au decis, marti, membrii comisiei. “Comisia, in baza regulamentului Camerei Deputatilor, va propune Biroului Permanent si Plenului ca raportul sa fie prezentat pe 18 septembrie”, a declarat presedintele comisiei, Mircea Dusa.

De asemenea, membrii comisiei au votat in unanimitate chemarea la audieri a administratorilor companiei Ars Advertising, a reprezentantului companiei Best Advertising, care se pare ca ar fi subcontractat o parte din servicii, a reprezentantilor Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP), ai Unitatii pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice UCEVAB, ai Ministerului Mediului, dar si reprezentatii Consiliului Concurentei, pentru a vedea daca a fost respectata legislatia in cazul subcontractarii.

Mircea Dusa a precizat ca va cere Plenului infiintarea unei comisii de ancheta a activitatii ANRMAP si UCEVP, care se contrazic adesea.
Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a precizat, in cadrul audierilor, ca a contestat raportul ANRMAP din 23 iulie, prin care a fost schimbata decizia initiala de avertisment din partea autoritatii in sanctiune si ca a solicitat Garzii Financiare, luni, sa – si prezinte raportul realizat in legatura cu acest contract.

“Am contestat a doua decizie a ANRMAP, pentru ca nu se pot aplica doua sanctiuni in aceeasi speta si, totodata, am cerut de la Garda Financiara raportul in ceea ce priveste acest contract, raport despre care am aflat din presa ca exista.

În ceea ce priveste contractul, reprezentantul ARS Advertising a specificat, intr-o clauza, ca nu va subcontracta serviciile angajate”, a spus Ministrul Mediului.

Comisia parlamentara de ancheta pentru verificarea modului in care a fost atribuit de catre Ministerul Mediului contractul privind “Campania de promovare a Programului Operational Sectorial Mediu, Lot II – Difuzare/Publicare” s-a intrunit in sedinta, marti, intentionând intocmirea proiectului de raport final.

Contractul pentru promovarea POS Mediu a fost atribuit in data de 28 aprilie 2009, prin negociere fara anunt de participare”. Obiectivul comisiei de ancheta, constituite in data de 24 iunie, este, potrivit hotarârii de infiintare, verificarea legalitatii alegerii procedurii de negociere cu o singura firma fara publicarea prealabila a unui anunt de participare.

Solicitarea de infiintare a comisiei a fost semnata de deputatii PD-L si PNL. Prima audiere a Ministrului Mediului a avut loc la 30 iunie 2009, in sala de sedinte a Comisiei de administratie publica a Camerei Deputatilor.

În cadrul celei de-a doua audieri, care s-a desfasurat la 8 iulie 2009, Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi la comisia parlamentara de ancheta, ca institutia pe care o conduce a atribuit direct un contract unei firme de publicitate, pentru promovarea unui proiect cu finantare europeana, pentru a nu intârzia aplicarea cerintelor Comisiei Europene.

Numele ministrului Mediului a fost vehiculat in mai multe materiale de presa, conform carora, in 28 aprilie, ar fi atribuit ilegal, prin negociere directa, un contract de 500.000 de euro unei firme, Ars Advertising, pentru promovarea Programului Operational Sectorial Mediu.

Nemirschi a explicat, la comisia de la Camera Deputatilor, ca Ministerul Mediului ar fi trebuit sa achite de la bugetul de stat si nu din fonduri europene o parte din serviciile de promovare, respectiv monitorizarea rezultatelor campaniei de informare, daca ar fi intârziat derularea fazei de promovare prin efectuarea unei licitatii.

El a adaugat ca astfel s-a realizat o extensie a unui contract initial incheiat in 2008, derulat de firma Ars Advertising, de circa un milion de euro, pentru promovare.

De asemenea, ministrul a spus ca atribuirea contractului suplimentar firmei Ars Advertising a respectat procedurile legale prevazute pentru situatiile exceptionale, respectiv acordarea contractului aceleiasi firme care a derulat si intelegerea initiala si ca valoarea noului contract sa nu depaseasca jumatate din cel initial.

În valoare totala de 5,6 miliarde de euro, Programul Sectorial pentru Mediu, finantat cu 4,5 miliarde de Uniunea Europeana si cofinantat de Guvernul României, are alocati pentru segmentul de promovare 30 de milioane de euro.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.