Piaţa produselor “light” pierde tot mai mult teren

0

Dupa ce a cunoscut ani lungi de crestere spectaculoasa, piata produselor “light” se afla, din 2004, intr-o reala pierdere de viteza, scazând in medie cu 7% pe an.

Situatia se datoreaza sentimentului de neincredere tot mai raspândit in rândul consumatorilor, arata publicatia franceza France Soir. Odata cu venirea zilelor frumoase si cu dureroasa trecere de la pantalon la costumul de baie pe plaja, s-ar putea crede ca produsele “light” revin in inima francezilor. În realitate, nu este adevarat.

Potrivit unui studiu recent, elaborat de Cegma Topo, mai mult de 42% dintre francezi sunt refractari la produsele de acest tip.

Dupa aparitia primului iaurt usor, faimosul Taillefine de la Danone, in urma cu 45 de ani, piata produselor “light” a cunoscut un mare progres la sfârsitul anilor 1990.

În timp ce vânzarile au crescut cu 4% pe an in perioada 1985 – 1995, cresterea medie anuala a fost de 9% intre 1995 si 2003, arata publicatia citata.

Abandonate de consumatori si, prin urmare, de agentiile publicitare care nu mai afla resurse in aceasta piata, produsele “light” nu mai profita de imaginea lor de “produs miracol”.

“Din punct de vedere nutritional, scaderea vânzarilor produselor de acest tip nu este surprinzatoare, dat fiind ca ele erau prezentate ca alimente capabile sa tina sub control masa ponderala”, comenteaza pentru France-Soir, Jean-Philippe Zermati, specialist in nutritie.

“Exista multe studii care au aratat ca in cele din urma nu este vorba de niciun impact.

Oamenii sunt dezamagiti si nu mai privesc spre acest tip de produs, pentru ca isi dau seama ca reprezinta o iluzie pentru corp”. Putem spune totusi ca francezii sunt mai putin interesati de greutatea lor corporala?.

“Motivatia legata de controlul greutatii este omniprezenta. S-a dovedit ca persoanele de 25 de ani au tinut tot atâtea regimuri pentru slabire cât si cele de 50 de ani.

Lumea este din ce in ce mai putin toleranta fata de supraponderabilitate”, continua nutritionistul. Si de asemenea, cum preturile produselor “light” sunt mai ridicate decât cele ale produselor clasice, criza economica ar putea fi calaul pietii acestor produse?

Problema nu este asa de simpla. Caci in aceasta perioada delicata care afecteaza societatea de câteva luni, francezii par sa redescopere virtutile pe care ciocolata si zaharul le au asupra moralului. Ca dovada, vânzarile de Nutella au crescut cu 6%. Lucru nemaipomenit.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.