Accidente feroviare petrecute în România de la începutul anului 2009

0

Un numar de 12 persoane au decedat, iar alte 5 sunt in stare critica, in urma unui accident produs, vineri, in jurul orei 14.00, dupa ce un microbuz s-a ciocnit cu trenul Brasov – Iasi, in apropierea comunei Scânteia, din Judetul Iasi.

Din primele constatari, rezulta ca accidentul a fost provocat de soferul microbuzului in care se aflau 20 de pasageri, care nu s-a asigurat la trecerea la nivel cu calea ferata. De la inceputul anului 2009, in România au avut loc mai multe accidente pe caile ferate.

Astfel, la 22 iulie, agentul de politie Petre Alexandru din cadrul Politiei orasului Tandarei – Ordine Publica se deplasa pe un drum agricol din spatele zonei industriale a orasului cu un autoturism din dotarea subunitatii, iar la intersectia cu calea ferata, semnalizata cu crucea Sfântului Andrei, a fost surprins si accidentat de trenul personal ce se deplasa pe relatia Slobozia – Fetesti.

Ulterior, agentul a decedat la Spitalul Floreasca din Capitala. La 10 iulie, s-a produs un alt grav accident rutier, la o trecere de nivel peste calea ferata de pe soseaua de centura a municipiului Arad, când un tren accelerat a lovit un TIR al carui sofer s-a angajat in traversarea caii ferate fara a tine seama de avertizarile luminoase si acustice.

Nici soferul TIR-ului si nici pasagerii din tren nu au fost raniti. În ziua de 3 iulie a.c. o femeie din comuna galateana Liesti a scapat cu viata, dupa ce motoscuterul pe care se afla a fost lovit in plin de locomotiva unui tren personal Galati-Marasesti.

Din cercetarile facute de politistii de la Transporturi a reiesit ca vina pentru producerea accidentului ii apartine in totalitate femeii, care nu s-a asigurat si nici nu a oprit inainte de calea ferata, desi indicatorul Crucea Sfântului Andrei era plasat lânga trecerea la nivel.

La 20 iunie, fostul primar al orasului Ciacova si-a pierdut viata dupa ce s-a angajat in traversarea caii ferate fara sa se asigure. Potrivit Politiei Timis, Stefan Viorel, de 44 de ani, se deplasa cu motoreta spre o ferma din Ghilad, iar la bariera vizibilitatea era redusa din cauza vegetatiei inalte.

Atât motoreta, cât si trupul victimei au fost târâte sub vagoane circa 50 de metri, iar barbatul a murit pe loc.

În aceeasi luna, pe 15 iunie, vagonul cisterna al unui tren de marfa, incarcat cu produs petrolier, a deraiat in timp ce garnitura se deplasa intre Constanta si Portul Agigea, fara sa existe insa scurgeri de combustibil.

La 31 mai, sapte persoane au fost internate in spital dupa ce un autocamion a intrat in coliziune cu o garnitura de tren de persoane, la o trecere de nivel de pe ruta Baile Calacea-Satchinez, provocând deraierea a doua vagoane.

Potrivit Politiei Timis, printre accidentati s-au aflat sase navetisti si soferul, cea mai grava fiind situatia unuia dintre calatorii din tren. Vinovat de producerea accidentului a fost soferul vâlcean care, neasigurându-se inainte de trecerea de nivel peste calea ferata, nu a observat trenul.

La 28 mai, in judetul Brasov, un barbat a murit dupa ce masina pe care o conducea a fost lovita de un tren personal la o trecere de cale ferata nesemnalizata in halta Ilieni de lânga localitatea brasoveana Prejmer.

Autoturismul a fost rupt in trei bucati, imprastiate pe o raza de 200 de metri. La 24 aprilie, un accident s-a produs la iesirea din localitatea Letcani, când soferul unui Opel Vectra, inmatriculat in Constanta, a depasit coloana de masini oprita la trecerea de cale ferata, ignorând indicatoarele rutiere si semnalele audio existente in zona si care semnalau trecerea unui tren.

Nici un calator al trenului nu a fost ranit, insa soferul automobilului a decedat pe loc iar alte doua femei, un barbat si doi copii, de patru si cinci ani, care se aflau in autovehicul, au fost dusi de echipajele SMURD la Spitalul Universitar „Sfântul Spiridon” si Spitalul de Pediatrie „Sfânta Maria” din Iasi.

La 7 aprilie, un maramuresean a fost implicat intr-un accident grav, produs intre localitatile Salva si Mocod, pe DN 17 D. Gheorghe B, de 50 de ani, din Rona de Sus, a pierdut controlul volanului intr-o curba la dreapta, a iesit in afara partii carosabile, dupa care masina a fost proiectata pe calea ferata, unde a ramas intepenita.

În urma accidentului nu au rezultat victime, ci doar pagube materiale. În data de 30 martie, un impiegat de miscare aflat in timpul serviciului a fost accidentat mortal de un tren de marfa, la Medgidia, in timp ce traversa calea ferata prin loc nepermis.

La Slatina, in data de 20 martie, un cioban a fost lovit mortal de un tren personal in apropierea localitatii Sopârlita, pe ruta feroviara Piatra-Olt-Caracal. În 13 martie, o femeie in vârsta de 52 de ani a fost lovita de tren in apropierea localitatii Sacel, judetul Maramures.

Victima, Mariuta Susca a decedat in urma impactului violent. Ziua de 9 martie a insemnat un nou accident feroviar, un barbat in vârsta de 67 de ani, fiind lovit de un tren accelerat.

El a fost gasit in stare de inconstienta pe acostamentul caii ferate, intre statiile Blaj si Câmpul Libertatii, pe raza municipiului Blaj. La 23 februarie, o batrâna de 80 de ani si-a pierdut viata in localitatea Valu lui Traian fiind lovita de trenul accelerat Constanta – Iasi, in timp ce incerca sa traverseze calea ferata.

Purtatorul de cuvânt al Sectiei Regionale de Politie Transporturi Constanta, Cerasela Miron, a declarat ca batrâna nu s-a asigurat la traversarea caii ferate printr-un loc neamenajat si a fost accidentata mortal de locomotiva trenului Constanta – Iasi.

Cu numai o zi inainte, la 22 februarie, doi barbati si-au pierdut viata atunci când, la intrarea in Lugoj, masina in care se aflau a fost izbita in plin de trenul personal nr. 9574, care circula pe relatia Timisoara Nord – Caransebes.

Potrivit Politiei Timis, autocamioneta transporta lemne, iar la trecerea la nivel soferul nu s-a asigurat, s-a angajat in traversarea sinei ferate, fara a respecta semnalele luminoase si pe cele sonore.

La 21 februarie, o persoana si-a pierdut viata, iar alte trei au fost ranite dupa ce un autotren (TIR) a intrat in trenul accelerat care circula pe ruta Iasi-Timisoara.

Accidentul s-a petrecut in dreptul localitatii Budai, in jurul orei 16,00. În urma coliziunii cabina autotrenului s-a desprins de sasiu, iar soferul a decedat pe loc.

De asemenea, din cauza impactului, locomotiva si un vagon au deraiat de pe sine, un altul fiind grav avariat. Locomotiva s-a ales cu un geam spart, primele trei compartimente din primul vagon au fost grav lovite de autotren.

În ziua de 6 februarie, un barbat in vârsta de 48 de ani a ajuns la Spitalul Clinic de Urgente „Sfântul Ioan” din Iasi, dupa ce a fost victima unui accident feroviar care a avut loc in zona pasarelei care leaga Gara de cartierul Alexandru cel Bun.

La 15 ianuarie, un barbat a fost lovit de trenul rapid Sageata Albastra, in dreptul localitatii Satulung. Conform medicilor sositi la fata locului, barbatul a decedat in urma impactului.

La 12 ianuarie, in Oradea, masina unui cetatean ungar oprita pe liniile de cale ferata de soferul care a coborât in boscheti pentru nevoi personale a fost lovita, duminica seara, de trenul personal care circula pe ruta Ciumeghiu – Oradea.

În fine, la data de 4 ianuarie, un barbat de 22 de ani a fost ranit dupa ce autoturismul pe care il conducea a fost lovit de tren, la o trecere la nivel cu calea ferata din orasul argesean Costesti.

Conform concluziilor anchetei, soferul a fortat trecerea la nivel cu calea ferata prevazuta cu semibariere, autoturismul fiind lovit de locomotiva trenului personal care circula pe ruta Pitesti-Rosiorii de Vede.

În urma impactului, tânarul de la volan, care se afla singur in autoturism, a suferit un traumatism cranio-cerebral, fiind transportat la Spitalul Judetean Arges. Niciunul dintre pasagerii aflati in tren nu a fost ranit, iar circulatia pe calea ferata a fost reluata la scurt timp de la producerea accidentului.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.