Băsescu: Administraţia locală trebuie să îşi raţionalizeze cheltuielile

1

Presedintele Traian Basescu considera ca administratia locala trebuie sa isi rationalizeze cheltuielile, in opinia sa acordarea a 10 zile de concediu fara plata pentru angajatii institutiilor statului nefiind solutia corecta in cazul crizei economice din România.

“Am fost seful acestui stat când s-au facut cresteri excesive de personal.

Nu mi le asum, dar nu ma pot deroba de ele pentru ca s-au intâmplat si in perioada mandatului meu. Aceste excese trebuie sa inceteze si sa gestionam cu responsabilitate banul public…

Recomandarea mea este, indiferent de culoarea politica a sefului de institutie – eu asta as face, daca as fi seful unei asemenea institutii – minister sau autoritatea publica locala, as face testari: cei buni ramân, ceilalti pleaca.

Stim cu totii ca avem un balast la nivel bugetar”, a declarat Traian Basescu in timpul intâlnirii cu primarii tulceni. Seful statului a mai spus ca “sistemul birocratic din România este ineficient si ca institutiile statului trebuie sa isi ajusteze cheltuielile”.

“Nu putem accepta ideea ca institutiile nu se ajusteaza din punctul de vedere al cheltuielilor.

De aceea trebuie introduse norme la nivel central, dar si la nivel local (…), iar acest lucru este necesar pentru ca sunt comune cu 5.000 de locuitori.

Va dau un exemplu ipotetic. Nu as vrea ca mass-media sa il caute, dar se discuta de Pogea la intâlnirea de la Busteni. Sunt, sa presupunem, 30 de comune cu 5.000 de locuitori.

La una sunt 12 functionari in primarie, iar la alta 96. Cum poate functiona o primarie cu 12 sau 96 de functionari?”, a mentionat seful statului. Numarul agentiilor, autoritatilor, administratiilor si oficiilor s-a injumatatit, ajungând de la 226 la 113, conform restructurarii administrative discutate, miercuri, in sedinta Guvernului, a informat joi Biroul de presa al Executivului.

În urma desfiintarii, comasarii sau restructurarii prin preluarea in ministere, vor ramâne 113 agentii si autoritati, dintre care 33 nu pot fi desfiintate, ca urmare a faptului ca sunt impuse de acquis-ul comunitar, se arata intr-un comunicat remis de Guvern.

Vor fi reduse 10.554 de posturi bugetate de la toate agentiile si autoritatile, precum si din aparatele proprii ale ministerelor. 1.583 sunt posturi vacante bugetate, iar restul de 8.971 sunt posturi ocupate.

Economiile care se realizeaza la bugetul de stat insumeaza 219,35 milioane de lei, aproximativ 52 de milioane de euro, pentru un an financiar. “Prin comasare se vor reduce si cheltuielile de functionare si cele cu bunuri si servicii.

De asemenea, un alt palier al deciziei guvernamentale a vizat includerea veniturilor proprii ale institutiilor finantate exclusiv sau partial din venituri proprii la bugetul de stat. Aceste masuri aduc in plus o economie de peste 100 de milioane de euro”, se precizeaza in comunicatul Executivului.

Citește și
1 Comentariu
  1. ionut spune

    Dobanzile,comisioanele,sporurile,salarile imorale din sistem
    ul bancar si saturarea cererii pietei a dus la ascensiunea crizei.CRIZA ACTUALA se va extinde la noi atata timp cat cei ce traiesc excesiv de bine din fondurile publice sant mai numerosi si mai risipitori ca cei ce le furnizeaza.
    Avem bogatii imense dar nu stim sa profitam de ele:o delta uni
    ca in europa,aur,sare,argint,paduri,uraniu,petrol,campi manoase etc.etc.Elvetienii au cateva domenii de varf si o duc
    foartee bine:banci,ciocolata,ceasuri,cascaval,turism.Noi cand
    ne vom alege prioritatile?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.