Banii pentru reabilitarea liniei de tramvai vor fi imposibil de recuperat

0

Prin „grija” autorităţilor locale, Iaşul a devenit un imens şantier, mizeria şi praful întîlnindu-se la tot pasul odată cu lucrările la calea de rulare a tramvaielor.

Potrivit statisticilor, un ieşean din zece este nemulţumit de activitatea regiei de transport local, reproşurile axîndu-se pe aglomeraţia din autobuze, preţurile mari la bilete, lipsa unor trasee şi tramvaie învechite.

Cîte dintre aceste aspecte se vor schimba în viitorul apropiat? Niciunul. Vor mai trece ani buni pînă cînd RATP îşi va putea permite achiziţionarea unor tramvaie noi, costul unei singure bucăţi fiind de două milioane de euro.

Altfel spus, degeaba modernizăm infrastructura dacă nu există perspectiva înnoirii parcului de tramvaie care, iată, din 2005 a rămas la acelaşi nivel.

De altfel, situaţia existentă în urmă cu patru ani pare a fi fost vîrful de formă în care s-a aflat transportul public ieşean: 10 trasee de tramvai, două de troleibuz, 12 rute de autobuz şi 7 de maxi-taxi.

Investiţiile regiei au vizat în principal transportul pe patru roţi şi mai puţin pe cel electric, tot în 2005 fiind achiziţionate 50 de vehicule MAZ 103 fabricate la Minskii Avtomobilnîi Zavod (Belarus), dintre care 10 au înlocuit în luna noiembrie 2005 troleibuzele de pe traseul 41, urmate de cele de pe ruta 42.

Cît priveşte achiziţiile de tramvaie, aceeaşi poveste: din raţiuni financiare, au fost preferate 7 „hîrburi” de tip ST10 (fabricate în 1976 de Waggon Union Berlin) şi alte 3 de tip ST 11 (realizate în 1982 de acelaşi producător).

Recent, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-a declarat nemulţumit de faptul că şinele au fost amplasate prea sus, iar costurile pentru refacerea drumurilor vor fi mai mari. Despre sume uriaşe au vorbit, la vremea respectivă, liberalii şi democraţii ieşeni, care au susţinut că şefii Primăriei au dat „tunuri financiare” prin intermediul proiectelor de investiţii în infrastructură.

Sursa: Evenimentul

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.