Standardele din administraţie vor duce la reduceri de personal

0

O parte dintre primariile oraselor, cât si cele ale comunelor vor fi puse in situatia de a face disponibilizari de personal ca urmare a aplicarii standardelor de functionare pentru autoritatile locale.

Reprezentanti ai Guvernului si ai administratiei publice s-au reunit, de joi pâna duminica la Busteni, pentru a stabili standardele de cost, de calitate, normativele de personal, precum si cheltuielile de functionare pentru autoritatile locale. De asemenea, participantii au discutat despre crearea unor fonduri distincte pentru dezvoltarea comunitatilor locale.

Astfel, potrivit unor surse din administratie, s-a propus ca primariile din comunele cu pâna la 1.500 de locuitori sa aiba angajati, in medie, 12 functionari, iar cele din localitatile cu 1.500-3.000 de locuitori – 14.

În primariile cu o populatie cuprinsa intre 3.000 si 5.000 ar urma sa activeze 16 functionari, in cele cu 5.000-10.000 – 21 de functionari, iar in comunele mai mari, cu 10.000-20.000 de locuitori – 24 de functionari.

În ceea ce priveste orasele mari, potrivit normelor propuse, au precizat sursele citate, ar urma sa faca disponibilizari Primaria Aradului, a Iasiului, care au aproximativ 500 de functionari, cea a Ploiestiului, cu peste 300 de functionari, precum si cea a Bucurestiului cu peste 1.000 de salariati.

Primaria Capitalei ar urma sa disponibilizeze 60% dintre functionari, adica aproximativ 600, au declarat sursele din administratie.

Conform acestora, prin aplicarea acestor standarde de functionare, s-ar realiza o economie la bugetul de stat de aproximativ 125 de milioane de euro.

Proiectul legii de modificare a finantelor publice locale, dezbatut la Busteni, a fost structurat in 12 puncte si ar urma sa fie prezentat luni, in sedinta coalitiei de guvernare de catre presedintele Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din România (UNCJR), Liviu Dragnea, si de catre ministrul Finantelor, Gheorghe Pogea, care au participat la reuniune.

Actul normativ va ajunge pe masa Guvernului in urmatoarele doua saptamâni.

Negocierile de la Busteni s-au dovedit a fi tensionate, iar reprezentantii administratiei si cei ai Guvernului au discutat de dimineata pâna noaptea târziu in cautarea consensului.

Premierul Emil Boc a mandatat, la sfârsitul lunii iulie, ministerele de resort sa stabileasca, pâna pe 15 septembrie, standardele de cost in administratia publica sau nivelurile cheltuielilor cu personalul si numarul angajatilor, considerate drept optime pentru functionare.

Seful Executivului preciza ca standardele ce urmau sa fie elaborate vor prevedea numarul personalului cuvenit, respectiv al cheltuielilor cu personalul in cazul primariilor cu pâna la o mie de locuitori, zece mii sau o suta de mii.

El a sustinut ca, in ultimii 20 de ani, lucrurile “au scapat de sub control” si s-a ajuns ca unele primarii sa se confrunte cu o lipsa de personal, in timp ce altele sa fie supradimensionate.

Emil Boc a anticipat ca aceasta masura va stârni nemultumiri, dar a aratat ea are menirea sa repuna lucrurile in ordine.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.