Albalact, cifră de afaceri de circa 116,3 milioane de lei

0

Cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut cu 30,6% in prima jumatate a anului 2009, ajungând la 116,270 milioane lei, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008, când s-a inregistrat o valoare de 89,031 milioane lei, se arata intr-un comunicat al companiei.

De asemenea, profitul net inregistrat de companie in primul semestru al acestui an este de aproape 3 ori mai mare decât profitul obtinut in aceeasi perioada a anului 2008.

În semestrul I 2009, profitul net a crescut cu 191,3%, de la 964.693 lei in 2008, la 2,810 milioane lei in 2009.

Totodata, profitul operational obtinut de Albalact in primul semestru 2009 a crescut de aproape 3,5 ori (cu 247,8%), ajungând la 6,213 milioane lei in 2009, de la 1,786 milioane lei, cât se consemnase in semestrul I din 2008.

Albalact a traversat cu bine perioada dificila, determinata de procesul de consolidare din 2008, când a deschis o fabrica noua in judetul Alba si a cumparat pachetul majoritar de actiuni al societatii Raraul Câmpulung Moldovenesc.

Mai mult decât atât, in 2009 compania si-a adaptat foarte bine strategia la realitatile pietei, lucru care ii asigura un ritm de dezvoltare peste cel al pietei lactatelor – care anul acesta ar putea creste cu aproximativ 5-7%, potrivit ultimelor estimari APRIL.

În toamna anului 2008, Albalact a relocat productia de lactate in noua fabrica de la Oiejdea, care a presupus o investitie de peste 17 milioane de euro. La scurt timp, Albalact a achizitionat 77% din actiunile societatii Raraul SA Câmpulung Moldovenesc pentru intrarea pe categoria brânzeturilor, dupa reconfigurarea strategiei de dezvoltare.

În 2009, Albalact a inceput sa functioneze cu capacitatile de productie extinse in ambele fabrici – Oiejdea si Raraul Câmpulung Moldovenesc.

Compania a deschis un centru logistic nou lânga Bucuresti, cu o investitie de 3 milioane de euro, si urmeaza sa incheie prima etapa de modernizare a fermei proprii din Vaidei (Hunedoara), care a necesitat o alta investitie de aproape 2 milioane de euro.

În toamna lui 2009, Albalact a planificat finalizarea investitiilor si pentru fabrica Raraul Câmpulung Moldovenesc.

În industria FMCG, consumul continua sa creasca din puncte de vedere cantitativ, ca si pâna acum, numai ca valoarea lui este mai mica, apreciaza reprezentantii Albalact.

Oamenii cumpara la fel de multe lactate, dar s-au orientat spre produse de baza ieftine. Promotiile de pret au devenit strategia de baza in aceasta perioada.

Marii producatori mizeaza acum pe lactatele cu valoare mai mica, iar retailerii joaca si ei pe promovarea puternica a marcilor lor private.

S.C. Albalact SA a fost privatizata in anul 1999, fiind listata la categoria a II-a Bursei de Valori Bucuresti (BVB).

Albalact se afla in acest moment pe locul 4 in topul producatorilor de lactate din România si produce peste 60 de sortimente de lapte, iaurt, smântâna, unt si brânza sub marcile Fulga, Zuzu si De Albalact.

Potrivit analizelor MEMRB, Albalact este lider de piata pe segmentul laptelui proaspat pasteurizat cu laptele Zuzu si cu untul de masa Albalact. Cu smântâna Albalact, compania ocupa locul 2 pe acest segment, la fel si in cazul laptelui UHT Fulga.

S.C. Raraul SA a fost privatizata in anul 1994 intr-una dintre primele achizitii de tip MEBO (preluare de catre angajati si conducere) din industria româneasca de lactate.

Societatea este specializata in domeniul productiei de brânzeturi, inclusiv produse traditionale tip cascaval, cas si urda, precum si in productia de lapte praf, unt si produse proaspete tip smântâna, iaurt, lapte batut tip sana si lapte pentru consum, sub brandul omonim Raraul.

Compania Albalact – Alba Iulia, unul dintre primii cinci producatori de lapte si produse lactate din România, are peste 800 de angajati si peste 6.000 de actionari.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.