Trabantul revine pe piaţa auto

0

Trabantul revine pe piata auto, la târgul de automobile de la Frankfurt, in septembrie, urmând sa poata fi admirat un model ecologic ieftin al acestei marci, dotat cu motor electric si panou solar pe capota, scrie ziarul german Financial Times Deutschland.

Acum 2 ani, producatorul de automobile si avioane in miniatura Herpa din Dietenhofen (Bavaria – regiunea Franconia Mijlocie), prezenta la Târgul International Auto (IAA) din Frankfurt un model miniatural de Trabant, cu ocazia jubileului de 50 de ani al marcii.

Desi modelul se dorea o gluma de marketing, mii de vizitatori s-au dovedit insa entuziasmati si au cerut revenirea acestei marci est-germane de legenda.

În consecinta, Herpa si-a dat mâna cu constructorul de vehicule speciale Indikar din Zwickau (landul Saxonia, est) si cu compania producatoare de sticla Polartherm si s-a apucat de realizarea designului urmasului Trabantului.

Începând cu 17 septembrie, consortiul format din cele 3 companii va prezenta la IAA Frankfurt rezultatul muncii sale si anume prototipul in valoare de 2,2 milioane de euro al noului Trabant NT (New Trabi), nostalgicii marcii urmând sa poata face o calatorie de proba.

Un purtator de cuvânt al firmei Indikar declara despre noul model ca va fi unul simplu, usor si totodata usor de intretinut.

Noul Trabant este conceput ca masina de oras, insa va fi destul de spatios pentru a fi atractiv si pentru furnizorii de servicii din domeniul mestesugurilor spre exemplu.

Modelul ar putea fi la fel de usor ca si predecesorul socialist, cu cele sub 1000 de kilograme ale sale.

În loc de motorul in doi timpi, noul Trabant va fi actionat de un motor electric, acumulatorii urmând sa fie ajutati si de un panou solar amplasat pe capota. Automobilul este proiectat sa parcurga o distanta de 250 de kilometri cu o singura incarcatura electrica.

Urmasul modern al “cartonului pe roti” ar urma sa fie “accesibil si fezabil pentru o patura larga de populatie”, la fel ca in fosta RDG, afirma directorul executiv de la Indikar, Ronald Gerschewski.

Trabanturile, construite intre 1957 si 1991, erau considerate la inceput economice si robuste, mai târziu ele devenind intruchiparea subdezvoltarii economiei planificate si simbolul schimbarii de regim, atunci când mii de est-germani s-au deplasat la volanul acestora catre vest.

Acum, noul Trabant ar putea circula pe strazile Germaniei ca un simbol al schimbarii in materie de energie, poate chiar din 2012, asa cum spera Gerschewski.

Deocamdata nu se cunosc detalii despre proiect – cât va costa si unde si in ce cantitate va fi vândut -, aceste lucruri urmând sa fie decise abia dupa gasirea unui investitor.

Consortiul spera ca, prin intermediul relatarilor din presa si al prezentarii de la IAA, sa atraga atentia unor finantatori, existând deja un concept pentru productia in serie.

Încercarile de reanimare ale tehnicii auto est-germane fac valuri insa reprezinta totodata o intreprindere riscanta, asa cum este ilustrat de cazul Wartburg.

În mai a devenit public faptul ca Opel ar putea impune pe piata aceasta fosta marca de renume a RDG, concurând modelul ieftin produs de Dacia in România.

De atunci insa, despre aceasta intentie nu se mai aude nimic.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.