Cum au confiscat adulţii Facebook şi Hi5 de la adolescenţi

0

Pana de curand retelele de socializare erau un imperiu al adolescentilor. Acum se petrece un fenomen interesant: pe masura ce numarul utilizatorilor adulti creste, tinerii incep sa-si piarda interesul. Explicatia pentru acest fenomen e urmatoarea: cea mai sigura cale a unei generatii mai varstnice de a distruge o tendinta a tinerei generatii este sa si-o insuseasca.

.
Dar cateva date publicate recent de Ofcom (autoritatea pentru comunicatii in Marea Britanie) sugereaza ca interesul tinerilor pentru retelele de socializare tinde sa scada. In ultimul an, procentul utilizatorilor de retele de socializare din grupa de varsta 15-24 de ani a scazut de la 55 la 50.

Interesant este insa ca a crescut procentul adultilor. Pentru grupa de varsta de la 25 la 34 de ani cresterea de 6% poate fi doar partial explicata prin transferul din grupa inferioara, insa cresterea a fost si mai mare (7%) pentru adultii de la 35 la 54 de ani.

Pe baza acestor cifre, jurnalistii de la The Guardian au tras concluzia ca Facebook sau Bebo nu mai sunt „cool”, iar explicatia e chiar amuzanta: cea mai sigura cale a unei generatii mai varstnice de a distruge o tendinta a tinerei generatii este sa si-o insuseasca. La momentul actual 30% dintre adultii britanici frecventeaza cel putin un serviciu de socializare, ceea ce reprezinta o crestere de aproape 10 procente in mai putin de doi ani.

Adolescentii au constatat ca retelele pe care le frecventeaza s-au umplut de profesori, parinti, unchi si matusi, asa ca lucrurile devin mai putin atractive. Dar raman grozav de interesante in continuare pentru copiii sub 16 ani.

Date apropiate – de data aceasta din Statele Unite – prezinta si un raport publicat de Pew Internet & American Life Project. Numarul profilelor de adulti din retelele de socializare a crescut de mai mult de patru ori din 2005, ajungand acum la 35%. In conditiile demografiei americane, aceasta inseamna ca adultii au devenit mai numerosi online decat adolescentii, desi 65% dintre acestia din urma sunt activi in mediile de socializare online.

Continuarea în Businessmagazin.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.