Piaţa ciocolatei a crescut cu până la 9%

0

Piata ciocolatei a inregistrat o crestere de pâna la 9% in anul 2009, fata de ritmul de crestere inregistrat in 2008, de peste 20%, a declarat, miercuri, directorul general al Kraft Foods, Lachlan Grave, intr-o conferinta de presa.

“Anul 2009 este marcat de o incetinire semnificativa a cresterii pietei ciocolatei. Daca in anul 2008 cresterea a fost de peste 20%, in acest an cresterea este de o cifra”.

De asemenea, reprezentatii Kraft Foods au precizat ca ritmul de crestere al pietei cafelei se va mentine in anul 2009 la peste 5%, o crestere asemanatoare celei din anul precedent.

“În acest context, desi cotele de piata ale produselor Kraft – biscuiti, ciocolata, prajituri, cafea au crescut, precum si veniturile si profitul, aprecierea a avut un ritm mai scazut decât cel de anul trecut.

Astfel, bugetul estimat pentru anul 2009 al companiei a avut nevoie de ajustari”, a mentionat Lachlan Grave.

În ceea ce priveste fabrica de la Brasov a companiei, directorul general al acesteia a mentionat ca 20% din personalul disponibilizat dupa prima jumatate a anului se afla in cautarea unui loc de munca, restul fiind pensionati sau ocupa deja alte posturi.

“Din totalul celor 436 de angajati, au fost disponibilizate 169 de persoane. Fabrica va fi inchisa la finalul acestui an sau la inceputul anului 2010. Planul anuntat va fi respectat”, a spus Grave.

În a doua jumatate a anul 2009, Kraft Foods va investi peste 60% din investitiile totale ale companiei stabilite pentru acest an. “Vom investi in brandurile noastre si vom intensifica, de asemenea, activitatile promotionale”, a adaugat reprezentantul Kraft Foods.

Kraft a lansat, miercuri, o noua campanie de comunicare pentru ciocolata Milka, sub sloganul “Milka. Gustul care te duce in Alpi.

Milka este marca de ciocolata cu cea mai rapida crestere a cotei de piata valorice. Cota de piata a crescut cu 80% in acest an fata de 2005, raportat la nivelul intregii piete de ciocolata.

Conform unui studiu Top Brands 2009, Milka este pe locul 4 la categoria Alimente, inregistrând o evolutie semnificativa fata de anul 2008, când s-a situat pe locul sapte in acelasi top.

În ceea ce priveste popularitatea, in 2009, mai mult de jumatate dintre gospodariile din România au consumat Milka, peste 7 din 10 români au mentionat spontan marca Milka când li s-a cerut sa mentioneze o marca de ciocolata, iar mai mult de 97% au recunoscut numele Milka, atunci când le-a fost mentionat.

Un nou spot TV pentru ciocolata Milka va fi lansat in 21 august 2009.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.