Se răstoarnă oare autobuzele româneşti mai uşor?

0

Vehiculele cu numar de inmatriculare românesc sunt implicate intr-un numar considerabil de accidente in Ungaria, doar saptamâna trecuta având loc intr-o singura zi doua accidente de autobuz, frecventa evenimentelor dând impresia ca autobuzele sau camionetele românesti parca sunt lovite de soarta aici, scrie pagina de stiri ungara 168 ora.

Faptul ca este vorba de o tara vecina explica desigur de ce prin Ungaria circula atât de multe vehicule cu numar de inmatriculare românesc.

În Ungaria vin foarte multi români, fie la lucru, fie in vizita la rude.

Initial, firmele românesti de transport faceau fata solicitarilor cu microbuze, insa ulterior ele au trebuit sa puna la dispozitia clientilor autobuze tot mai mari.

Daca actualmente aceste firme de transport trebuie sa respecte anumite reguli, in trecut insa autobuzele lor functionau ca un fel de taxi de linie, oprind acolo si atunci când voiau calatorii, acestia dorind in primul rând sa ajunga acasa la vreme, desigur, dupa ce isi faceau cumparaturile la ultimul magazin duty-free dinainte de granita.

Toate acestea sunt istorie, acum existând un program de circulatie, opriri fixe si altele. Cu cât vehiculele sunt mai solide, cu atât comportamentul soferilor care transporta muncitori si marfa catre Europa de Vest este mai dur.

Daca ar fi sa ne uitam pe harta, România este uriasa. Pornind din regiunile sale de est, poti parcurge cu usurinta 600-800 de kilometri numai pâna la intrarea in Ungaria, iar pâna in Italia, Germania sau Spania mai este cale lunga.

La astfel de distante, de ordinul a mii de kilometri, pare ca merita riscul, mai ales ca printr-o conducere rapida si brutala pot fi câstigate ore bune.

În ultimii 10-15 ani a devenit ceva obisnuit ca microbuzele si camionetele sa fie dotate in special cu motoare Diesel, de 150-200 de cai putere, ele circulând cu viteze de circa 160 de kilometri la ora.

Pentru a le conduce este insa nevoie de permis profesionist, ca sa nu mai adaugam ca starea tehnica a acestor vehicule nu este totdeauna optima. Microbuzele depasesc automobilele personale doar in ce priveste acceleratia si cutezanta.

De la ele nu se poate astepta insa sa frâneze ca o masina de sport, iar daca mai adaugam si incarcatura de bagaje si calatori, agravata de prezenta unei remorci, este usor de inteles cum, printr-o manevra brusca, soferul poate usor pierde controlul.

De multe ori, soferul este pe deasupra obosit si nici nu mai este nevoie de vreo manevra nechibzuita pentru a intra fara probleme intr-un automobil parcat. Nu este deci de mirare ca microbuzele conduse cu viteza mare sunt implicate in atâtea accidente.

În Ungaria, numarul de accidente mortale a scazut considerabil datorita unor masuri dure si a unei comunicari de succes a acestora, fapt care i-a speriat putin pe soferi, problema fiind insa aceea ca actualmente poti fi luat in colimator cel mult din cauza vitezei.

Comportamentul agresiv, depasirile neregulamentare, neacordarea de prioritate pentru pietoni si alte nereguli doar rareori au urmari legale iar radarele mobile pot fi deocamdata ocolite usor, cât despre cele fixe oricine poate afla unde sunt amplasate.

Daca in cazul maghiarilor numarul accidentelor grave scade, numarul accidentelor in care sunt implicati straini a ramas neschimbat.

La soferii români – dar si la ucraineni sau turci – comunicarea in scop de descurajare nu functioneaza, mai ales ca este de imaginat ca acestia nu asculta un post de radio unguresc.

Dat fiind ca românii sunt cei mai multi pe drumurile Ungariei, se pare ca tot ei sunt cei care se confrunta si cu cele mai multe probleme, situatia fiind agravata de faptul ca incasarea amenzilor este nesigura.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.